09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 4 بهمن 1401 در ساعت 25 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
اهمیت دکوراسیون رستوران و سبک های آن

دکوراسیون رستوران تاثیر زیادی در جذب مشتری و رونق کسب و کار دارد. چگونه دکوراسیون رستوران را باید طراحی کنیم؟ چه عناصری برای طراحی این فضا باید مورد استفاده قرار بگیرند؟ امروزه چیدمان و دیزاین یک فضای تجاری مانند رستوران نقش زیادی بر رونق اقتصادی آن دارد. از این رو بسیاری از صاحبان مشاغل تصمیم می‌گیرند که از المان‌های مختلف برای تزیین دیوار این نوع فضا استفاده کنند. نوع چیدمان و نحوه طراحی تاثیر زیادی بر جذب مشتری در فضاهای تجاری دارد. از این رو طراحان سعی می‌کنند بهترین دکوراسیون را برای فضاهای تجاری مانند رستوران از نظر رنگ و طرح انتخاب کنند. عناصری مانند تابلو دیواری، پوستر دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری و پوشش کف می‌توانند برای دیزاین و طراحی این نوع فضاها کاربرد داشته باشند.

همانطور که می‌دانید انواع سبک رستوران به صورت مدرن، شیک، لاکچری، ایرانی و مینیمال هستند. در هر کدام از این سبک ها باید از طرح های متنوعی متناسب با نوع طراحی فضا استفاده شود. هنگام راه‌اندازی یک فضای تجاری مانند رستوران باید به تمامی جنبه های طراحی آن دقت شود. روش استفاده از رنگ و عناصر تزیینی تاثیر زیادی روی ذهنیت مشتری خواهدداشت.

دکوراسیون داخلی در چنین فضایی حرف اول را می‌زند و باید به بهترین شکل ممکن اجرا شود. با توجه به انواع روش های امروزی برای تزیین این نوع فضا، می‌توان یک رستوران با دیزاین غیر تکراری و جذاب را طراحی کرد. در این راستا می‌توان از طراحان دکوراسیون داخلی کمک گرفت. برخی از عناصر مانند تابلو دیواری نقش بسیار زیادی در چیدمان ایفا می‌کنند. به همین دلیل شاید اولین عنصر تزیینی برای این فضا، تابلو باشد.

دکوراسیون رستوران

اهمیت دکوراسیون رستوران در جذب مشتری؟

با توجه به مطالب ذکرشده در مقدمه این مقاله، به منظور جذب مشتری باید به دکوراسیون داخلی رستوران اهمیت داد؛ اما اهمتی دکوراسیون رستوران در جذب مشتری تا چه اندازه است؟ بدیهی است که یک رستوران ساده و بدون داشتن طراحی خاص، با ارائه بهترین منوی غذایی نیز نمی‌تواند مشتری جذب کند. زیرا در این فضا از ذوق هنری برای تزیین ساختمان وجود ندارد. روی تاثیرات رنگ و استفاده از المان‌های مختلف فکر نشده است. در نتیجه دکوراسیون رستوران بدون جذابیت چیدمان شده است. از این رو هر چند خدمات مجموعه بسیار با کیفیت باشد، ممکن است نتواند در جذب مشتری تاثیرگذار باشد.

همانطور که اشاره شد نحوه استفاده از عناصر تزیینی مانند تابلو و کاغذ دیواری سه بعدی نیز اهمیت دارد. این عناصر به صورت بسیار متنوع تولید و ارائه میشوند. به همین دلیل می توانید با توجه به نوع طراحی فضا، از نقوش و تصاویر مختلف برای تزیین دیوار رستوران استفاده کرد. در هنگام طراحی می‌توان از تابلو دیواری برای نشان دادن منو استفاده کرد. در این راستا طرح های متنوعی در بخش فروشگاه دکورآفیس و دسته بندی تابلو مشاغل وجود دارد. در این حالت مشتری دیگر نیازی نیست که از شما بپرسید که چه خدماتی ارائه می‌کنید. زیرا در تابلو دیواری، منوی رستوران نمایش داده شده است و مشتری می تواند بدون پرسیدن سوال، آن را مشاهده کند.

سایر عناصر مانند پوستر دیواری و کاغذ دیواری نیز موجب می‌شوند که تنوع در دیوارهای رستوران ایجاد شود. با نصب پوستر دیواری روی دیوار، فضا از یکنواختی خارج می‌شود. گاهی تنها یک پوستر دیواری در این فضای تجاری می تواند نقش زیادی در زیبایی و جذابیت رستوران داشته باشد. به همین دلیل این عناصر از اولین المان‌ها برای تزیین این نوع فضای تجاری هستند. با توجه به نوع رستوران و خدمات آن می‌تواند از طرح های متنوع برای چیدمان استفاده کرد.

انواع سبک های رستوران:

با توجه به نوع خدمات و منو، رستوران ها دارای سبک های مختلفی برای طراحی دکوراسیون داخلی هستند. دکوراسیون رستوران نیز باید بر همین اساس طراحی شود تا بین اجزا و عناصر هماهنگی ایجاد شود. دیزاین رستوران ها بر اساس نظر طراح و منو انتخاب می شود. مثلا در یک فضای مدرن نمی‌توان برخی از غذاهای سنتی را سرو کرد. بنابراین این موضوع می تواند روی نحوه طراحی فضا تاثیرگذار باشد. انواع سبک های رستوران عبارتند از:

دیزاین دکوراسیون رستوران شیک و لاکچری

یکی از سبک ها برای طراحی دکوراسیون رستوران، دیزاین شیک و لاکچری می باشد. در این نوع طرح باید تمامی عناصر و المان ها به صورت لوکس انتخاب شوند. طرح های ساده با نقوش طلایی برای این نوع سبک انتخاب بهتری هستند. تمامی عناصر مانند تابلو دیواری باید دارای طرح های شیک و لاکچری باشند. کاغذ دیواری مناسب برای رستوران شیک و لاکچری نیز بهتر است دارای رنگ های خاص مانند طلایی و نقره ای باشد. همچنین می توان از پوستر دیواری با این سبک نیز برای دیزاین بخش های مختلف استفاده کرد.

مسلما دیزاین یک فضای تجاری مانند رستوران باید با عناصر مختلف اجرا شود. اما در این راستا باید به هزینه طراحی دکوراسیون داخلی نیز توجه شود. به منظور طراحی یک فضای شیک باید از عناصر گران قیمت استفاده کرد. اما بسیاری از طراحان برای اجرای این نوع پروژه ها از عناصر با قیمت مقرون به صرفه استفاده می کنند. مثلا با خرید تابلو دیواری می‌توان این فضا را دیزاین کنیم. کافی است که طرح مورد نظر لاکچری و شیک باشد. در این صورت دیگر نیازی نیست که برای تزیین فضا رستوران، هزینه های گزاف پرداخت شود.

طراحی رستوران یک کار تخصصی است و باید توسط دیزاینر انجام شود. تنها در این صورت است که می‌توان با پرداخت کمترین هزینه بهترین سبک طراحی رستوران را انتخاب کرد. به عنوان مثال تابلو مناسب برای رستوران شیک و لاکچری لزوما نباید گران قیمت باشد. می توان از انواع تابلو دیواری چاپی نیز برای طراحی این فضا استفاده کرد.

دکوراسیون رستوران شیک

دیزاین دکوراسیون رستوران سنتی

طراحی برخی از انواع رستوران امروزه به صورت سنتی است. هزاران عناصر تزیینی با سبک سنتی وجود دارند که برای دکوراسیون رستوران انتخاب مناسبی هستند. دیزاین دکوراسیون سنتی امری چندان دشوار نیست. هر المان ممکن است به سبک های مختلفی ارائه شود. از این رو می‌توانیم برای تزیین فضا از عناصر مختلف استفاده کنیم. تابلو مناسب برای دیزاین دکوراسیون رستوران سنتی را می توان از بین صدها طرح متنوع در مجموعه دکورآفیس به صورت آنلاین خریداری کنید. در طرح های سنتی از رنگ و عناصر سنتی نیز استفاده می شود. این نوع طرح در دیزاین ایرانی نیز کاربرد بیشتری دارد اما امروزه کمتر از آن برای طراحی و دیزاین رستوران سنتی استفاده می شود.

با استفاده از انواع پوستر دیواری یا همان کاغذ دیواری سه بعدی با طرح سنتی نیز می‌توان فضای رستوران را دیزاین کرد. در این صورت با پرداخت هزینه بسیار کمتر می توان تغییرات بسیار خوبی در فضا ایجاد کرد. این نوع طراحی بیشتر توسط طراحان امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا دیگر نیازی به پرداخت هزینه های بسیار زیاد برای تزیین فضا نیست. عناصر تزیینی مانند کاغذ دیواری با طرح های متنوع نیز می توانند در طراحی رستوران مورد استفاده قرار بگیرند. کاغذ دیواری برای دکوراسیون رستوران نیز یکی از بهترین روش ها برای پوشش دیوار بخش های مختلف این نوع ساختمان است.

در رستوران سنتی از منوی خاصی برای مشتریان استفاده می شود. تصاویری از انواع غذاها در این رستوران را می توان به صورت تابلو یا پوستر دیواری روی دیوار نصب کرد. در این صورت دیزاین و سبک طراحی این فضا نشان دهنده خدمات ارائه شده توسط آن رستوران خواهندبود.

دکوراسیون رستوران سنتی

دیزاین دکوراسیون رستوران مدرن

امروزه به منظور طراحی انواع رستوران مدرن از انواع عناصر امروزی استفاده می شود. همانطور که گفته شد برای طراحی و دیزاین دکوراسیون رستوران می توان از انواع تابلو دیواری، پوستر دیواری و کاغذ دیواری استفاده کنیم. این عناصر تزیینی تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت چیدمان دارند. می توانید برای تزیین دیوار از انواع تصاویر این نوع المان ها استفاده کنید. اما برای یک فضای مدرن اغلب از طرح های ساده و جدید استفاده می شود. دیزاین دکوراسیون رستوران مدرن باید به گونه ای باشد که با نوع طراحی ساختمان آن هماهنگی داشته باشد.

می توانید برای تزیین دیوار از انواع تابلو دیواری مدرن با نقوش متنوع استفاده کنید. تابلو مناسب برای رستوران مدرن را می توان از بین طرح های فانتزی انتخاب کرد. در این طرح ها از عناصر مختلف در طبیعت برای زیبایی طرح استفاده می شود. معمولا در یک رستوران مدرن غذاهای امروزی و جدید سرو می شود. به همین دلیل باید با توجه به نوع طراحی، از تصاویر منوی رستوران در قالب انواع کاغذ دیواری سه بعدی یا تابلو دیواری استفاده کرد. در این صورت طراحی فضا به گونه ای خواهد بود که تعادل دارد و همین امر موجب می شود که زیباتر به نظر برسد.

در سایت دکورآفیس می توانید به صدها طرح مدرن به صورت تابلو، پوستر دیواری و کاغذ دیواری دست پیدا کنید. کافی است به بخش فروشگاه سایت مراجعه کنید و از انواع طرح های موجود دیدن کنید. تنها با چند کلیک امکان سفارش عنصر تزیینی مورد نظر وجود دارد. در دیزاین دکوراسیون رستوران مدرن می توانید از طرح های پرفروش سایت دکورآفیس خریداری کنید. کیفیت بالای چاپ و قیمت مقرون به صرفه از دلایل انتخاب محصولات این سایت است.

دکوراسیون رستوران مدرن

طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی

در یک رستوران ایرانی از چیدمان به خصوصی استفاده می شود. تمامی عناصر و المان ها باید با فرهنگ ایرانی هماهنگ باشند. در زمینه دکوراسیون رستوران اغلب از طرح های متنوعی استفاده می شود. تابلو دیواری مناسب برای طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی را می توان از بین صدها طرح متنوع در سایت انتخاب کنید. طراحان سعی می کنند با توجه به سبک طراحی رستوران، طرح مناسب را برای خرید تابلو، پوستر دیواری و کاغذ دیواری انتخاب کنند. چیدمان رستوران ایرانی بر اساس فرهنگ این کشور اجرا می شود. طراح باید درک کاملی از فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی داشته باشد تا بتواند این فضا را به بهترین شکل ممکن طراحی کند.

کاغذ دیواری مناسب برای طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی نیز بر همین اساس طراحی می شود. به این معنی که از نقوش و تصاویر باستانی، ایرانی و سنتی برای تزیین می توان استفاده کرد. البته امروزه دکوراسیون رستوران های اغلب به صورت مدرن است. این نوع رستوران ها ایرانی هستند و در آنها انواع غذای ایرانی سرو می شود. به همین دلیل طراح می تواند منوی رستوران را به صورت یک اثر هنری مانند تابلو دیواری طراحی کند. در این صورت علاوه بر ایجاد زیبایی بیشتر، مشتری می داند که در این فضا چه نوع غذایی سرو می شود.

با توجه به انواع سبک رستوران، می توان از طرح و عناصر تزیینی مناسب مانند پوستر دیواری نیز برای تزیین این فضا استفاده کرد. در این صورت اغلب از طرح هایی استفاده می شود که با نوع فرهنگ ایرانی هماهنگ هستند. می توانید برای تزیین دیوار با طرح های متنوع از بخش فروشگاه سایت دکورآفیس دیدن کنید.

دکوراسیون رستوران مینیمال

طراحی دکوراسیون رستوران مینیمال

همانطور که می دانید به دلیل طراحی ساختمان های تجاری با سبک مدرن، بسیاری از طراحان تمایل دارند که از سبک های بسیار ساده مانند مینیمال برای دیزاین استفاده کنند. طراحی دکوراسیون رستوران مینیمال یکی از انواع دیزاین فضای تجاری است. اغلب از رنگ های کم رنگ و طرح هایی بدون پیچیدگی باید در عناصر تزیینی استفاده کرد. پوستر دیواری مناسب برای دکوراسیون رستوران مینیمال باید ساده طراحی شود. این نوع طرح در عین سادگی دارای زیبایی بسیار زیادی است. در قالب یک طرح ساده، فضا طراحی و دیزاین می شود. این نوع طراحی دکوراسیون رستوران امروزه بسیار طرفدار دارد. می توانیم برای تزیین دیوار از انواع پوستر دیواری برای تزیین دیوار استفاده کنیم. این نوع پوشش تزیینی با نام کاغذ دیواری سه بعدی نیز شناخته می شود که کاربرد زیادی برای چیدمان فضاهای تجاری دارد. بهتر است تنها بخشی از دیوار را برای تزیین انتخاب کنیم. در این صورت دیوار از حالت یکنواختی خارج می شود که فضا به صورت جذاب تر طراحی و دیزاین می شود.

به منظور جذب مشتری باید طرح مینیمال کاملا با نوع خدمات رستوران هماهنگ باشد. در این صورت دیگر نیازی نیست برای طراحی دکوراسیون رستوران از المان ها با طرح های پیچیده استفاده شود. گاهی یک نماد ساده می تواند تاثیر بیشتری روی جذب مشتری داشته باشد. برای انتخاب یک عنصر تزیینی با طرح مینیمال می توان از طراحان دکوراسیون داخلی نیز کمک گرفت. می توانیم برای تزیین دیوار از انواع تابلو و کاغذ دیواری ضد آب نیز استفاده کرد. فضای رستوران باید هر ساله با تغییراتی همراه شود. این تغییرات نباید تغییری در سبک طراحی رستوران ایجاد کنند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()