09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 8 آبان 1400 در ساعت 27 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
مزایای تابلو دیواری به همراه معرفی مکان های مناسب جهت نصب آن

تابلو دیواری عنصری مهم در فضای بصری و دکوراسیون است، که در صورت نبودن آن فقدان آن حس خواهد شد. دیوار خالی و بزرگ می‎تواند مکان مناسبی برای نصب این عنصر باشد. یکی از نکاتی که می‌تواند روی جلوه و ظاهر یک عنصر تزئینی تاثیر مثبت داشته باشد، نورپردازی است. این نور می‌تواند به صورت موضعی یا متمرکز روی المان‌ مورد نظر تابیده شود. بزرگی و کوچکی و جهت تابلو می‌تواند روی تاثیرات بصری آن تاثیرگذار باشد. با خرید تابلو دکوراتیو می‌توانید به دیوارهای خالی که به عنوان نقطه‌ی کانونی در نظر گرفته شده اند، جلوه‌ی بهتری ببخشید. با استفاده از لامپ و پروژکتور می‌توانید یک فضای رویایی و زیبا خلق کنید. کافی است که نور مورد نظر را روی عناصر کانونی بتابانید. گاهی اوقات نصب برخی از پوشش‌های تزئینی در کنار تابلو می‌تواند جلوه‌ی زیباتری به محیط ببخشد. توجه داشته باشید که انتخاب مکان نصب تابلو تاثیر زیادی در توازن فضا خواهد داشت. انتخاب مکان مناسب نیز بستگی به اصول و قواعدی که در اجرای دکوراسیون داخلی موجود است، دارد. مناظر، طبیعت، گل و نقوش مختلف می‌توانند سوژه‌های مناسبی برای ایجاد طرح روی بوم نقاشی باشند. این طرح در روند چاپ تصاویر روی بوم از بین طرح‌های متنوع انتخاب می‌شود.

 

 

طرح برای چاپ روی تابلو دیواری

طرح‌های بسیار زیادی برای چاپ روی تابلو دکوراتیو وجود دارد. گاهی یک نوع طرح بسیار رواج پیدا می‌کند. مثلا در حال حاضر مبحث فنگ شویی در معماری بسیار اهمیت دارد. بنابراین عناصر مربوط به این حوزه یکی از محبوب‌ترین طرح‌های موجود در بازار هستند. انتخاب طرح برای اجرا یا چاپ روی بوم به عوامل متعددی بستگی دارد. در ابتدا باید رنگ قالب در دکوراسیون را تشخیص دهید. رنگ عنصر انتخابی نیز باید با این رنگ سنخیت داشته باشد. با توجه به روانشناسی رنگ و اهمیت هارمونی رنگ، انواع تابلو نقاشی با رنگ‌های متنوع را می‌توانیم در دکوراسیون به کار ببریم. بر اساس چرخه‌ی رنگ، یک سری از رنگ‌ها با یکدیگر در ارتباط هستند. کنار هم قرار گرفتن آنها‌ موجب ایجاد یک فضای متوازن خواهد شد. عامل دیگر، نوع طرح است. در این مورد ابتدا باید از سبک به کار رفته در فضا، مطلع شویم. در هر شیوه‌ی هنری، ویژگی‌های متنوعی برای چیدمان وجود دارد. این ویژگی‌ها را می‌توانیم برای انتخاب طرح مورد نظر روی تابلو دیواری، استفاده کنیم. بزرگی و کوچکی بوم نقاشی با توجه به وسعت فضا تعیین می‌شود. در نتیجه طرح مورد نظر باید با این ویژگی‌ دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد.

 

 

قیمت تابلو نقاشی چاپی

قیمت انواع تابلو نقاشی با توجه به نوع، کارکرد و سایز آن مشخص می‌شود. برای چاپ روی بوم، طرح‌های بسیار زیادی وجود دارد. این نوع طرح‌ها اغلب با عنوان دیجیتال آرت در بازار ارائه می‌شوند. مثلا یک طرح که توسط نرم افزار طراحی شده است، جزو این دسته محسوب می‌شود. به همین دلیل قیمت این نوع آثار با سایر تابلوهای دیواری متفاوت است. طراح برای ایجاد نقوش چاپی، وقت و زمان زیادی را صرف نمی‌کند. همین امر موجب شده است که این آثار ارزان‌تر از سایر آثار هنری باشند. برخی از انواع آن به صورت ست و چند تکه نیز طراحی می‌شوند. در نتیجه تنوع در این نوع عناصر هنری نیز بیشتر از تابلوهای دست ساز است. عوامل زیادی می‌توانند در تعیین قیمت یک اثر هنری دخیل باشند. نوع پارچه‌ی انتخاب شده برای بوم یکی از این عوامل است. معمولا نیز از پارچه‌ی کنواس برای بوم نقاشی استفاده می‌شود. این پارچه با بافت ریز خود جلوه‌ی مناسبی به نقاشی خواهد داد. تابلو دکوراتیو را می‌توانید در ابعاد و سایز دلخواه با توجه به طرح هماهنگ با دکوراسیون، سفارش دهید. گاهی این نوع طرح‌ها به صورت آماده و یا چاپی در اختیار خریدار یا مخاطب قرار می‌گیرند.

 

 

خرید تابلو برای نشمین

یکی از مکان‌هایی که نیاز به تابلو دیواری برای تزئین دارد، اتاق نشیمن است. البته سایر اتاق‌ها در منازل مسکونی مانند پذیرایی، نیز باید با استفاده از عناصر دکوراتیو تزئین شوند. فضای نشیمن به عنوان یک بخش خصوصی در فضا شناخته شده است. افرادی که در یک خانه زندگی می‌کنند، از این بخش برای تماشای تلویزیون و گفتگو استفاده می‌کنند. در نتیجه این مکان باید بر طبق اصول و استانداردهای موجود، طراحی شود. معماران از عناصر تزئینی مانند تابلو دیواری در این مکان نیز استفاده می‌کنند. زیرا تابلوها می‌توانند به یک فضا هویت ببخشند. این محیط علاوه بر محلی برای اهالی خانه، برای مهمانی‌های غیر رسمی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در واقع این قسمت را می‌توان یک فضای نیمه‌خصوصی قلمداد کرد. بنابراین بهتر است از دکوراسیون مناسب برای این بخش استفاده کرد. عنصر تزئینی ضروری برای دیوارهای نشیمن، همان تابلو نقاشی است. این عنصر می‌تواند به صورت اصل و اورجینال و یا چاپی مورد استفاده قرار بگیرد. در هر صورت باید با فضای اطراف خود هماهنگی داشته باشد. ایجاد یک فضای بصری متعادل تنها در صورت رعایت چنین نکاتی امکان پذیر است. رعایت همین نکات کوچک می‌تواند روی زیبایی و تناسب فضا تاثیرات مثبتی داشته باشد.

 

 

تابلو دکوراتیو مدرن

مدرنیسم در دوره‌ی معاصر در تمامی هنرها و حتی ادبیات خود را نشان داد. استفاده از این شیوه‌، در واقع توسط هنرمندان بسیاری در آثار هنری رواج پیدا کرد. یکی از دلایل این امر، سادگی در بیان مفاهیم بود. در سبک مدرن دیگر خبری از تزئینات زیاد نبود. در نتیجه با توجه به سبک زندگی معاصر، این نوع شیوه برای زندگی مناسب‌تر است. البته کسانی که به سنت‌ها و ارزش‌های گذشته معتقد هستند، از این سبک برای چیدمان استفاده نمی‌کنند. یکی از دلایل استفاده از انواع تابلو مدرن نیز همین نفوذ سبک مدرن در دکوراسیون داخلی است. امروزه در داخل و خارج ساختمان عناصر و المان ‌های مدرن را مشاهده می‌کنیم. گویی این نوع چیدمان با زندگی انسان امروزی عجین شده است. البته سایر روش‌های چیدمان منزل نیز مانند کلاسیک، به صورت کم و بیش در طراحی فضا به کار برده می‌شوند. تابلو دکوراتیو مدرن معمولا به صورت ساده طراحی می‌شود. سادگی این نوع نقوش متناسب با فضای ساده‌ی چیدمان مدرن است. تزئینات در این نوع شیوه، جایی ندارد. بنابراین دیگر خبری از قاب‌های کار شده نیست. بیشتر اوقات برای بوم نقاشی، از قاب استفاده نمی‌شود و این تنها در معماری مدرن دیده می شود.

نحوه‌ی فروش انواع تابلو چاپی

تابلوهای چاپی به صورت اینترنتی یا حضوری به فروش می‌رسند. مراکز فروش آثار هنری چاپی، انواع عناصر تزئینی مانند تابلو، کاغذ دیواری و پوستر دیواری را با قیمت‌های ارزان به فروش می‎رسانند. خرید اینترنتی دارای مزایای بسیار زیادی است. شما با استفاده از این روش دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه‌ی بیشتر نخواهید داشت. در نتیجه اثر مورد نظر زودتر و بدون صرف هزینه اضافی به دست شما خواهد رسید. البته برای چاپ طرح روی بوم نقاشی، زمان زیادی صرف نخواهد شد. این را می‌توان به عنوان یکی از مزایای انواع تابلو چاپی در نظر گرفت. نمایندگی‌های فروش انواع آثار هنری، معمولا در تهران و شهرستان‌ها فعالیت دارند. اما فروش اینترنتی موجب شده است که امکان دسترسی به تابلو در سراسر ایران ممکن شود. در نتیجه مخاطب می‌تواند از بین طرح‌های متنوع موجود، طرح مورد نظر خود را انتخاب کند. با چند کلیک امکان پرداخت هزینه نیز وجود دارد. تابلو دیواری یک عنصر تزئینی ضروری و لازم برای فضای معماری است. یک دیوار خالی و بدون آثار هنری، حس منفی را در فضا ایجاد خواهد کرد. انواع تابلو فانتزی، انتزاعی، مفهومی، مدرن و کلاسیک روی بوم نقاشی ارائه می‌شوند. این آثار را می‌توان در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()