09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 13 آبان 1400 در ساعت 35 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
نکات مهم و اساسی در انتخاب و خرید تابلو دکوراتیو

نکات مهم و اساسی در انتخاب و خرید تابلو دکوراتیو

توجه به دکوراسیون داخلی در طراحی مدرن ساختمان‌ها، به امری حیاتی مبدل شده است. تزئینات با استفاده از اشیاء دکوری و هنری، بخشی مهم از این چیدمان محسوب می‌شوند. تابلو دیواری یکی از این تزئینات است که کاربردهای فراوانی دارد. شما می‌توانید از این عنصر در روی دیوار یا میز استفاده کنید. انواع تابلو معمولا دارای ابعاد مشخصی هستند که متناسب با اندازه‌ی فضا، انتخاب می‌شوند. این المان به همراه پوشش‌های تزئینی مانند پوستر دیواری، یک فضای دلنشین و زیبا را ایجاد خواهد کرد. تصور کنید که در یک فضا از اشیاء تزئینی استفاده نشود. یک دیوار خالی بدون قاب عکس یا تابلو دکوراتیو، از نظر بصری پیامی برای مخاطب به همراه ندارد. در واقع هنر اصلی در چیدمان اصولی بر طبق قواعد موجود، با استفاده از این عناصر به تصویر کشیده می‌شود. معمار با چیدمان استاندارد می‌تواند علاوه بر خلق یک فضا برای زندگی و فعالیت، یک اثر هنری ارائه دهد. یکی از روش‌های تولید و ارائه آثار هنری، استفاده از صنعت چاپ است. در این صنعت از چاپ برای تولید آثار چاپی مانند تابلو استفاده می‌شود. طبیعتا قیمت تابلو تولید شده با این روش، به صرفه و مناسب است. اشیاء و عناصر مورد استفاده در ساختمان، امروزه باید علاوه بر زیبایی، کاربردی نیز باشند .

 

 

خرید تابلو چاپی روی بوم

با استفاده از روش‌های نوین می‌توان اشیاء تزئینی با قیمت ارزانی برای دیزاین و طراحی فضا، تولید کرد. طراحان از این روش‌ها استقبال می‌کنند و از آن‌ها برای طراحی یک فضای داخلی یا خارجی استفاده می‌کنند. تابلو دکوراتیو چاپی یکی از این عناصر پرکاربرد است. شاید تصور کنید که تصاویر چاپی ارزش چندانی ندارند و بهتر است برای خرید تابلو از نوع دست ساز آن استفاده شود. این نوع تفکر به گذشته بر می‌گردد. زیرا در گذشته به ندرت از تابلو غیر اصل برای تزئین دیوار استفاده می‌شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیاز به دسترسی سریع به انواع طرح‌های متنوع، مخاطبان و طراحان معماری، از عناصر جدید و مدرن استقبال کردند. خرید تابلو چاپی روی بوم معمولا به روش حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. بوم نقاشی برای ارائه‌ی آثار چاپی مانند تابلو دیواری نیز مناسب است. دلیل این امر پارچه به کار رفته روی بوم است. این پارچه موجب می‌شود که طرح چاپ شده نیز به صورت واقعی به نظر برسد. به طوری‌که گاهی این نوع طرح‌ها با تابلو دست ساز تفاوتی ندارد. این عناصر با سبک‌های مختلف مدرن، کلاسیک و ... ارائه می‌شوند. میزان فروش تابلو می‌تواند با توجه به سبک و شیوه‌ی ارائه آن تعیین شود. 

 

انواع تابلو مدرن در دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون داخلی منازل مسکونی، ادارات و مکان‌های تجاری می‌توان از انواع تابلو استفاده کرد. شیوه‌ و سبک آن نیز می‌تواند بر اساس نوع طراحی فضا، انتخاب شود. شیوه‌ی مدرن ابتدا در اروپا شکل گرفت و بعدا در تمامی هنرها مانند ادبیات، معماری و نقاشی خود را نشان داد. این شیوه امروزه به یک سبک بین المللی تبدیل شده است. به گونه ای که در سراسر دنیا می‌توانید ردپایی از این سبک را در هنرهای مختلف، مشاهده کنید. در تابلو مدرن از این سبک برای ارائه اثر استفاده می‌شود. به دلیل چاپی بودن تابلو دیواری، این طرح‌ها به روش‌های مختلفی خلق می‌شوند. گاهی ممکن است از یک نقاشی که توسط هنرمندان معروف کشیده شده است، برای چاپ روی تابلو استفاده شود. برخی اوقات نیز طرح مورد نظر از طریق نرم افزار طراحی و روی بوم نقاشی، چاپ می‌شود. استفاده از عکس برای چاپ نیز بسیار معمول است. از این روش بیشتر برای ارائه انواع تابلو دکوراتیو منظره و طبیعت استفاده می‌شود. در مدرنیته ، سادگی و دوری از تزئینات حرف اول را می‌زند. به همین دلیل این موضوع در آثار مربوط به این شیوه مشاهده می‌شود. 

 

 

زیباترین تابلوهای نقاشی منظره و طبیعت

انتخاب یک طرح زیبا برای تزئین یک فضا، کاملا سلیقه‌ای است. شاید بتوان گفت در میان تابلوهای چاپی نیز می‎توان زیباترین تابلو نقاشی را انتخاب کرد. زیرا موضوعات به کار رفته در این نوع آثار هنری چاپی، بسیار متنوع است. طبیعت از دیدگاه هر هنرمند به شیوه‌ی مختلفی ترسیم و ارائه می‌شود. زوایای مختلف از این سوژه می‌تواند به عنوان موضوعی برای آثار هنری مانند تابلو نقاشی به کار رود. به طور کلی یکی از بهترین سوژه‌های هنری برای آثاری مانند تابلو دیواری، طبیعت و مناظر موجود در آن است. علاوه بر مناظر طبیعی می‌توان از مناظر شهری نیز برای این کار استفاده کرد. استفاده از چهارفصل برای ارائه‌ی این آثار بسیار معمول است. به عنوان مثال تابلو منظره برفی و زمستانی یا مناظر پاییزی طرفداران بسیار زیادی دارند. همچنین استفاده از مکان‌های مختلف می‌تواند منجر به تنوع این آثار شود. یک منظره ساحلی، کوهستانی، کویری و ... از این نوع مکان‌ها هستند. هر کدام از این مناظر دارای المان‌های خاصی هستند. این المان‌ها و عناصر به تصویر مورد نظر هویت می‌بخشند. زیباترین تصاویر طبیعت را می‌توان در بین انواع تابلو دکوراتیو جستجو کرد. مناظر شهری نیز می‌توانند در شب و روز به عنوان موضوع این آثار، انتخاب شوند. 

 

 

محل مناسب نصب تابلو در پذیرایی

در منازل مسکونی یک فضای مهم با نام اتاق پذیرایی وجود دارد. این بخش به عنوان یک فضای نیمه خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل مهمانان نیز در این بخش پذیرایی می‌شوند. نصب تابلو در این مکان یکی از دغدغه‌های افرادی است که در این زمینه‌ فعالیت دارند. طراحان معمولا فضاهایی مانند دیوار پشت میز ناهارخوری را برای نصب تابلو دیواری، مناسب می‌دانند. اما شما می‌توانید بر خلاف الگوهای رایج برای طراحی فضا نسبت به جانمایی تابلو دکوراتیو، اقدام کنید. نوع چیدمان و بخش‌های موجود در یک فضا با دیگر فضاها، یکی نیستند. همین امر موجب می‌شود که برای فضاهای مختلف، چیدمان متفاوتی وجود داشته باشد. در هر فضایی یک دیوار برای نصب تابلو مناسب است. این موضوع در فضاهای بزرگ و کوچک نیز با یکدیگر تفاوت دارد. در منازل مسکونی، فضاهای مختلفی مانند نشمین، اتاق خواب و ... وجود دارند. هر کدام از این بخش‌ها نیز باید طبق اصول و قواعد مشخصی، طراحی شوند. شما می‌توانید از تابلو در کنار انواع پوشش‌های تزئینی مانند کاغذ دیواری یا پوستر دیواری نیز استفاده کنید. در این صورت جلوه و ظاهر ویژه‌ای به فضا خواهید بخشید. 

 

 

روش انتخاب بهترین تابلو دیواری برای اتاق کودک

در هر واحد مسکونی ممکن است یک اتاق با عنوان اتاق کودک وجود داشته باشد. این فضا نیز مانند سایر بخش‌ها باید بر اساس اصول معماری داخلی، دارای چیدمان و آثار تزئینی مناسب باشد. تابلو دیواری نیز یکی از بهترین روش‌های برای تزئین این بخش است. زیرا این عنصر می‌تواند از نظر روانشناسی نیز روی کودک تاثیرات مثبتی داشته باشد. گاهی نیز مضمون تابلو، جنبه‌ی آموزشی نیز دارد. میزان فروش تابلو کودک نیز نسبت به گذشته بیشتر شده است. این موضوع نشان می‌دهد که به نوع چیدمان این فضا توسط والدین اهمیت بیشتری داده می‌شود. به عنوان مثال تابلو نقشه‌ی جهان یکی از بهترین انواع تابلو نقاشی برای اتاق کودک است. اما معمولا تصاویر کارتونی به عنوان موضوع اصلی این آثار هنری چاپی انتخاب می‌شوند. قبل از خرید تابلو نیز باید جنسیت و سن کودکان را نیز در نظر بگیرید. زیرا برای هر سنی، یک تصویر مناسب وجود دارد. همچنین بهتر است تصاویر بر اساس جنسیت کودکان پسر و دختر با یکدیگر متفاوت باشد. توجه به رنگ به کار رفته در اثر نیز می‌تواند به شما در انتخاب تابلو کمک کند. تاثیرات رنگ در ذهن و روحیه‌ی کودک امری انکار ناپذیر است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()