09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 8 آبان 1400 در ساعت 28 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
چیدمان و ارتفاع مناسب نصب تابلو دکوراتیو

چیدمان و ارتفاع مناسب نصب تابلو دکوراتیو

یکی از بیشترین عناصر تزئینی که در فضای معماری کاربرد دارد، تابلو دکوراتیو است. با توجه به ارائه‌ی آثار چاپی در این زمینه‌، دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌ی زیاد برای خرید تابلو نیست! معمولا نیز از طرح‌های امروزی برای چاپ استفاده می‌شود. همین موضوع سبب شده است که مخاطبان این نوع آثار هنری از تمامی سنین و قشرهای متنوع باشند. مثلا آثاری برای نصب در اتاق کودک به صورت اختصاصی وجود دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی نیز، امروزه به نوع چیدمان اهمیت زیادی داده می‌شود. مثلا برای چیدمان فضای مورد استفاده‌ی مشاغل مختلف نیز، تابلو دیواری طراحی شده است. گستره‌ی این نوع آثار بسیار بالا است و تمامی سلیقه‌ها را در بر می‌گیرد. یک عنصر تزئینی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی روی احساس ما از فضا داشته باشد. یک دیوار خالی و بدون تزئینات را در نظر بگیرید. این فضا در صورتی که با استفاده از یک دکوراسیون داخلی اصولی چیده شود، انرژی بهتری را به مخاطب منتقل می‌کند. اما باید به یاد داشته باشید که یک انتخاب اشتباه و ناهماهنگ با محیط می‌تواند یک فضای شلوغ را از نظر بصری ایجاد کند. بنابراین هنگام انتخاب یک تابلو دکوراتیو و نصب آن در فضای مورد نظر، باید به این موارد توجه شود. یکی از انواع پرطرفدار این نوع آثار چاپی، تابلو گل است. این نوع آثار به صورت گل سه بعدی، گل نقاشی و گل فانتزی ارائه می‌شوند. 

 

 

مکان مناسب برای نصب تابلو

شاید تا به حال در هنگام انتخاب مکان مناسب برای نصب تابلو دکوراتیو، دچار مشکل شده اید. در واقع انتخاب یک دیوار مناسب می‌تواند موجب ایجاد یک چالش برای معمار نیز باشد. طراحان داخلی با توجه به دانش خود نسبت به طراحی و چیدمان در فضا اقدام می‌کنند. تابلو دیواری معمولا دارای بوم با اشکال هندسی متنوع است. در درجه‌ی اول باید شکل بوم مشخص شود. زیرا هر یک از اشکال می‌توانند تاثیرات بصری متفاوتی داشته باشند. در یک منزل مسکونی محل نصب یک عنصر تزئینی با یک فضای اداری، تفاوت دارد. به همین دلیل در این بخش انواع آثار هنری چاپی به دو گروه رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شوند. شما از یک تابلو با موضوع غیر رسمی نمی‌توانید در یک فضای اداری و تجاری استفاده کنید. با توجه به محل مورد نظر باید اندازه‌ی تابلو مشخص شود. معمولا در فضا با کاربری مسکونی، امکان نصب این نوع آثار هنری در ورودی، راهرو، اتاق خواب، نشیمن و پذیرایی وجود دارد. گاهی نیز برخی از افراد از بوم نقاشی متناسب با کارکرد آشپزخانه، در این بخش استفاده می‌کنند. مثلا تابلو دکوراتیو دارای طرح سبد میوه می‌تواند کاربردی باشد. تابلو می‌تواند گرد نیز طراحی شود. 

 

 

نحوه‌ی چیدمان تابلو دکوراتیو

اگر از نظر اصولی به چیدمان و دکوراسیون نگاه شود، باید این عمل توسط کارشناس مربوط به این حوزه انجام شود. نحوه‌ی چیدمان و انتخاب فضای مناسب تنها از طریق ادراکی ممکن نیست. یک تابلو دکوراتیو ممکن است دارای موضوع خاص باشد. در این صورت باید در یک فضای مناسب با نوع طرح، نصب شود. یکی از نکاتی که باید در چیدمان مد نظر قرار دهید، سبک دکوراسیون داخلی است. سبک مدرن یکی از شیوه‌های پرکاربرد برای اجرای مبلمان و استفاده از عناصر تزئینی است. البته سایر سبک‌های دیگر نیز مانند کلاسیک نیز در بسیاری از مکان‌ها قابل استفاده است. البته بیشتر از این شیوه در فضاهای رسمی استفاده می‌شود. این فضای رسمی ممکن است یک هتل یا یک ساختمان تجاری لوکس باشد. در هر صورت می‌توان از انواع تابلو دیواری برای پوشش این فضا استفاده کرد. البته سبک این عنصر تزئینی باید با سبک و چیدمان حاکم بر فضا، متناسب باشد. همین مساله موجب می‌شود که یک فضای متعادل ایجاد شود. نحوه‌ی چیدمان می‌توان روی درک ما از فضای بصری، تاثیرگذار باشد. میزان فروش تابلو نیز نشان می‌دهد که دو سبک مدرن و کلاسیک کاربردهای بسیار زیادی در دیزاین و طراحی یک فضا دارند. کوبیسم یکی از شاخه‌های هنر مدرن است. 

 

 

طریقه‌ی نظافت تابلو دیواری

شاید قبل از خرید تابلو این فکر به ذهن شما خطور کند که طریقه‌ی نظافت تابلو دکوراتیو به چه شکل است؟ خوشبختانه آثار چاپی به راحتی قابلیت تمیز شدن دارند! به این معنی که شما می‌توانید تابلو دیواری را با استفاده از یک پارچه‌ی نمدار، گردگیری کنید. برخلاف آثار هنری دست ساز که از متریالی مانند رنگ و روغن یا رنگ اکریلیک استفاده می‌شود، در تابلو چاپی دیگر خبری از ترکیب رنگ نیست. طرح روی بوم چاپ می‌شود و با کشیدن دستمال روی آن، امکان ترکیب شدن رنگ‌ها و آسیب به طرح آن وجود ندارد. همین موضوع موجب شده است که بسیاری از طراحان ترجیح دهند از انواع چاپی آن استفاده کنند. زیرا هم  از نظر قیمت ارزان‌تر و هم از نظر گرد گیری، شرایط بهتری دارند. نظافت یک تابلو موضوع بسیار مهمی است. زیرا بعد از مدتی از نصب آن، روی طرح گرد و غبار می‌نشیند. همین آلودگی‌ها موجب می‌شود که اثر هنری نصب شده دیگر جلوه‌ی اولیه‌ را نداشته باشد. تابلو دکوراتیو چاپی نیز قابل شستشو با دستمال مرطوب است. شاید بتوان گفت این یکی از ویژگی‌های اصلی این نوع عنصر تزئینی است. این عمل را می ‌توانید به تعداد زیاد نیز انجام دهید. 

 

 

تابلو مناسب برای اتاق کودک

اتاق کودک یکی از مکان‌های مهم از نظر نحوه‌ی چیدمان است. امروزه قیمت تابلو چاپی نسبت به سایر اشیاء تزئینی بسیار ارزانتر است. بنابراین می‌توانید از این نوع عنصر در تعداد زیاد در فضا استفاده کنید. گاهی نیز نصب تعداد زیادی تابلو در روی یک دیوار می‌تواند موجب ایجاد هرج و مرج شود. اتاق کودکان معمولا با توجه به جنسیت و سن کودک، طراحی می‌شود. طبیعتا اگر قصد نصب تابلو دکوراتیو در این فضا را دارید، باید به طرح آن توجه کنید. این طرح می‌تواند یک تصویر جذاب از یکی از صحنه‌های کارتون مورد علاقه‌ی کودک باشد. گاهی نیز تابلو کودک با موضوع آموزشی انتخاب می‌شود. مثلا تابلو نقشه‌ی جهان یک ایده‌ی مناسب برای این فضا است. زیرا علاوه بر داشتن زیبایی و هماهنگی با فضا، کودک از جنبه‌ی آموزشی آن نیز استفاده می‌کند. در این صورت یادگیری وی نیز افزایش پیدا می‌کند. معمولا سبک به کار رفته در این نوع تابلو دیواری، سبک فانتزی است. این شیوه به صورت فراواقعی است. در واقع کودکان با این سبک ارتباط موثری برقرار می کنند. همین امر می‌تواند از نظر روانشناسی تاثیرات مثبتی روی روحیه و ذهن کودک داشته باشد. تابلو دکوراتیو برای اتاق کودک به صورت چاپی، دارای تنوع بسیار بالایی است. 

 

 

ارتفاع مناسب برای نصب تابلو دکوراتیو

از نظر بصری نباید در هنگام نصب تابلو دکوراتیو، آن را در قسمت بالا یا پایین قرار داد. شاید بتوان گفت مکان مناسب برای نصب روی دیوار، باید در مرکز رو به بالا باشد. به این معنی که از بخش مرکزی بالاتر قرار بگیرد. جانمایی یک عنصر تزئینی نزدیک به سقف می‌تواند تعادل در فضا را بر هم بزند. یک فضای نامتعادل نیز جذابیت بصری نخواهد داشت. مخاطب با دیدن آن احساس خستگی و سردرگمی خواهد کرد. ارتفاع تابلو باید کاملا متناسب باشد. در این صورت مخاطب حس بهتری هنگام مشاهده‌ی تابلو خواهد داشت. گاهی اوقات ارتفاع سقف کوتاه است. در این هنگام می‎‌توان از یک بوم نقاشی عمودی استفاده کرد. این ترفند موجب می‌شود که ارتفاع دیوار، بلندتر به نظر برسد. همین موضوع برای یک فضا با ارتفاع زیاد نیز به صورت عکس انجام می‌شود. به این معنی که از یک تابلو افقی برای نصب روی دیوار استفاده می‌شود. البته گاهی سقف بلند امتیاز محسوب می‌شود. به ویژه برای مکان‌های رسمی، یک دیوار بلند می‎‌تواند جلوه‌ی بهتری داشته باشد. البته با این وجود نیز ارتفاع مناسب برای نصب تابلو دکوراتیو، سلیقه‌ای نیز می‌باشد. شما می‌تواند با توجه به نوع دیدگاه خود، نصب به خرید تابلو و نصب آن در فضای مورد نظر کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()