09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 8 آبان 1400 در ساعت 22 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
انتخاب پوستر دیواری مناسب

انتخاب پوستر دیواری مناسب

انتخاب عنصر تزئینی مناسب برای یک فضا، بستگی به نظر طراح دارد. گاهی نصب یک پوشش سبک مانند پوستر دیواری موجب تغییر ماهیت فضا می‌شود. درواقع در هنگام طراحی یک چیدمان اصولی باید بدانیم که کدام عناصر می‌ توانند تغییرات اساسی در فضا ایجاد کنند. کاغذ دیواری سه بعدی نیز یکی از همین المان ‌ها محسوب می‌شود. زیرا حتی اگر یک اتاق خالی هم باشد، با نصب آن، فضا جلوه‌ی خاصی پیدا خواهد کرد. البته این موضوع می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند طرح و نقش چاپ شده روی آن نیز، قرار بگیرد. بنابراین باید در مورد انتخاب آن بسیار دقت شود. یک فضای خالی و بدون پوشش تزئینی، دارای هیچ گونه پیام بصری نخواهد بود. یکی از نکات طلایی که موجب می‌شود ظاهر این فضا به طور کلی تغییر کند، انتخاب دیوارپوش مناسب است. بسیاری از طراحان عقیده دارند که از دیوارپوش ‌ها مانند پوستر دیواری سه بعدی باید در ابعاد و اندازه‌ی کم در فضا استفاده کرد. به عنوان مثال شما نمی‌توانید تمامی دیوارها در یک واحد را با آن پوشش دهید. این امر موجب می‌شود که سردرگمی در این فضا احساس شود. در بیشتر مواقع از یک ستون یا دیوار خاص برای اجرای پوستر دیواری استفاده می‌شود.

 

 

عوامل موثر در انتخاب طرح و نقش پوستر دیواری

به دلیل تنوع نقوش چاپی، معمولا کاغذ دیواری سه بعدی از نظر طرح بسیار متنوع است. شما می‌توانید انواع پوشش را با سبک‌های مختلف خریداری کنید. اما چه عواملی می‌تواند در انتخاب طرح یک پوستر دیواری تاثیرگذار باشند؟ هر فضایی با سبک خاصی طراحی شده است. به عنوان مثال امروزه پرکاربردترین سبک، مدرن است. این شیوه را می‌توانیم در نوع دکوراسیون و چیدمان منازل مسکونی، اداری و تجاری مشاهده کنیم. هر نوع پوشش یا المان تزئینی نیز که برای این فضاها در نظر گرفته می‌شود، باید بر طبق همین شیوه‌ها انتخاب شود. استفاده از یک طرح کلاسیک در یک فضای مدرن کاملا اشتباه است. طرح و نقش پوستر دیواری سه بعدی گاهی دارای موضوعات متنوع است. از گل و گیاه گرفته تا تصاویر فانتزی همگی از سوژه‌های به کار رفته در این نوع دیوارپوش هستند. پوستر دیواری مدرن معمولا با این نوع چیدمان همخوانی بیشتری دارد. همچنین به راحتی می‌توانید سایر عناصر تزئینی را با آن هماهنگ کنید. یک طرح می‌تواند به صورت مفهومی ارائه شود. انتخاب نوع طرح گاهی با توجه به سلیقه‌ی طراح نیز انجام می‌شود. البته معمولا باید برای خرید پوستر دیواری، از اصول و قواعد خاصی استفاده کرد.

 

 

مکان مناسب برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی

همانطور که گفته شد، پوشش‌هایی مانند پوستر دیواری امروزه برای فضاهای خاص کاربرد دارند. در گذشته ممکن بود که یک پوشش مانند کاغذ دیواری یا یک طرح و الگوی تکراری در کل دکوراسیون استفاده شود. این موضوع از نظر طراحی معماری کاملا اشتباه است. زیرا موجب ایجاد حس یکنواختی در فضا خواهد شد. در مورد کاغذ دیواری سه بعدی نیز همین موضوع صدق می‌کند. معمولا از طرح‌های متنوعی در این پوشش استفاده می‌شود. اما گاهی برخی از طرح‌ها از نظر بصری آشفته و شلوغ هستند. بنابراین باید از استفاده‌ی بیش از حد از آن‌ها، خودداری کرد. شاید بتوان گفت برای یک واحد مسکونی، یک دیوار می‌تواند برای نصب پوستر دیواری سه بعدی، کافی باشد. این مکان ممکن است در بخش پذیرایی یا پشت تلویزیون باشد. در هر صورت باید به سایر عناصر در فضا نیز دقت شود. اگر طرح پیچیده باشد، بعد از مدتی مخاطب از آن خسته خواهد شد. این امر به دلیل یکنواختی طرح پوستر دیواری، اتفاق می‌افتد. به همین دلیل در هنگام خرید پوستر دیواری، باید طرح‌های ساده و مینیمال را انتخاب کنیم. این امر موجب می‌شود که طرح مورد نظر بعد از مدتی کسل کننده به نظر نرسد.

 

 

پوستر دیواری خاص و جدید

بسیاری از افراد همواره به دنبال پوشش‌های خاص و غیر تکراری برای دکوراسیون هستند. طرح‌های جدید در ساختمان‌های کمتری مورد استفاده قرار گرفته اند. در نتیجه برای کسانی که تمایلی به استفاده از پوستر دیواری با طرح تکراری ندارند، مناسب هستند. هنگامی که از واژه‌ی خاص برای یک اثر هنری چاپی استفاده می‌شود، منظور متفاوت بودن طرح آن با سایر طرح‌ها است. تصاویر از طبیعت و مناظر یا استفاده از گل، در صورتی خاص و جدید است که با سبک جدیدی ارائه شده باشند. معمولا در این طرح‌ها ترکیب رنگی متفاوتی استفاده می‌شود. امروزه با ورود سبک مدرن، تصاویر فانتزی و فرا واقعی نیز طرفداران بسیار زیادی به دست آورد. پوستر دیواری سه بعدی نیز می‌تواند این تصاویر را به همراه داشته باشد. تصاویر مفهومی، انتزاعی و ... از گزینه‌های مناسب برای چاپ روی کاغذ دیواری سه بعدی، هستند. انتخاب شیوه و سبک نقاشی نیز می‌تواند روی این موضوع تاثیر داشته باشد. مثلا سبک‌های انتزاعی و مفهومی دارای نقوش خاصی هستند. این نوع طراحی مورد علاقه‌ی افراد معمولی واقع نمی‌شود. در نتیجه معمولا افرادی که با هنر آشنایی دارند بیشتر به سمت خرید پوستر دیواری با این نوع طرح، کشیده خواهند شد. این موضوع روی فروش پوستر دیواری نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

 

روش نصب پوستر دیواری در دکوراسیون

بسیاری از پوشش‌های تزئینی مانند دیوارپوش‌های پارچه‌ای یا چوبی، برای نصب نیاز به مراحل پیچیده ای دارند. اما در دنیای مدرن تمامی مصالح، تجهیزات و عناصر به کار رفته در ساختمان، در جهت راحتی هر چه بیشتر، استفاده می‌شوند. بنابراین برای نصب پوستر دیواری روی دیوار نیاز به مراحل پیچیده ای وجود ندارد. با توجه به قیمت پوستر دیواری، مخاطبان بسیار زیادی نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند. مشتری بعد از خرید خود می‌تواند با استفاده از گیره، چسب و ... نسبت به نصب آن اقدام کند. یکی از ویژگی‌های پوستر دیواری سه بعدی، امکان تعویض و جابه‌جایی آن بدون آسیب به دیوار است. البته اگر مدت زمان زیادی از نصب آن روی دیوار بگذرد، ممکن است رنگ دیوار پشت آن به دلیل گرد و خاک با رنگ سایر بخش‌های دیوار، یکی نباشد. اما به دلیل عدم استفاده از چسب مخصوص یا مراحل پیچیده نصب، دیوار به هیچ عنوان آسیب نمی‌بیند. انتخاب مکان نصب پوستر دیواری نیز می‌تواند بستگی به کاربری اتاق داشته باشد. امکان نصب آن در فضاهایی مانند اتاق خواب، نشیمن و پذیرایی نیز وجود دارد. حتی برای کودکان نیز طرح‌های جداگانه و مخصوص، چاپ شده است.

 

 

پوستر دیواری مدرن و به روز

معمولا طرح‌های چاپ شده روی انواع پوستر دیواری، با نوع چیدمان امروزی مطابقت دارند. طراحان بسیار زیادی با توجه به نوع چیدمان، از کاغذ دیواری سه بعدی استفاده می‌کنند. مدرنیته از همان ابتدا که در آثار هنری و معماری به کار رفت، طرفداران زیادی کسب کرد. بسیاری از افراد عقیده دارند، این نوع سبک برای شیوه‌ی جدید زندگی، بسیار کاربردی است. زیرا یکی از شعارهای اصلی این شیوه، سادگی است. این سادگی باید در نوع دکوراسیون نیز تاثیر داشته باشد. به روز بودن یک طرح بستگی به ذهنیت طراح دارد. اما مخاطب نیز می‌تواند کاغذ دیواری سه بعدی با طرح‌های مد روز را از بین سایر آثار، انتخاب کند. این امر موجب شده است که دسترسی مخاطب به طرح‌های متنوع بیشتر شود. پوستر دیواری مدرن برای ساختار و چیدمان مدرن طراحی شده است. بنابراین استفاده از آن در یک محیط با طراحی و سبک متفاوت، اشتباه است. گاهی نیز یک طرح قابلیت استفاده از فضاهای مختلف را دارد. در واقع سبک خاصی برای این گونه طرح‌ها نمی‌توان در نظر گرفت. کاغذ دیواری سه بعدی معمولا از فروش بالایی برخوردار است. اغلب افراد ترجیح می‌دهند که از این پوشش تزئینی ارزان برای پوشش دیوار، استفاده کنند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()