09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 8 آبان 1400 در ساعت 28 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
تاثیر نصب تابلو در دکوراسیون و معرفی جدیدترین مدل های آن

تابلوهای نقاشی نقش بسیار کاربردی در زیبایی دکوراسیون دارد. برای درک بهتر این موضوع یک دیوار وسیع بدون نصب اشیاء و عناصر تزئینی را در نظر بگیرید. اولین عنصری که در یک فضا توسط چشم دیده می‌شود، دیوار است. در نتیجه در صورتی که ساده و بدون تزئینات باشد، هیچ‌گونه حس بصری را به مخاطب منتقل نخواهد کرد. در واقع می‌توان گفت که این فضا بی هویت می‌شود. از گذشته تا به امروز انواع تابلو دیواری با موضوعات متنوع مانند گل و گیاه، منظره و طبیعت و یا آثار نقاشی مذهبی برای دکور استفاده شده اند. نصب این آثار در یک فضا از جنبه‌ی بصری موجب زیبایی محیط خواهد شد. موضوع اثر می‌تواند با توجه به نوع سبک و چیدمان تعیین شود. سبک‌های مختلف نقاشی در نوع ارائه‌ی آثار هنری نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. سبک مدرن، کلاسیک، انتزاعی، مفهومی و ... از شیوه‌های پرکاربرد در تزئینات فضا هستند. شاید بتوان گفت که امروزه علاوه بر رواج سبک مدرن، از فن‌های چیدمان مانند فنگ شویی و بوهو نیز برای دیزاین منازل استفاده می‌شود. اما در واقع چیدمان و اصول اصلی مربوط به همان مدرنیسم است. یکی از نکاتی که در مورد این سبک وجود دارد، سادگی است. این موضوع را می توان در انواع تابلو دکوراتیو مدرن نیز مشاهده کرد.

 

 

انواع تابلو دیواری مدرن

مدرنیته در ادبیات، هنر و معماری بسیار به کار گرفته شده است. شاید بتوان گفت اوایل قرن 16 را به عنوان دوره اول پیدایش سبک مدرن معرفی کرد. کنار گذاشتن سنت‌ها و نگاه نو به پدیده‌ها و هنر را می‌توان به عنوان هدف اصلی این سبک دانست. به همین دلیل به آن شیوه‌ی نوگرایی گفته شده است. این سبک در انواع تابلو دیواری مدرن نیز استفاده شد. نقاشی جزو یکی از هنرهای تاثیرگرفته از این شیوه است. جانمایی یک اثر هنری مدرن در یک فضا با این چیدمان می‌تواند به ایجاد یک فضای متعادل کمک کند. زیرا امروزه برخی از افراد بدون اطلاع از ویژگی‌های سبک‌های هنری مختلف، نسبت به چیدمان منازل خود اقدام می‌کنند. اما این روش موجب برهم زدن تعادل و تناسب در فضا خواهد شد. با خرید تابلو دکوراتیو می‎توان تا حد زیادی این عدم هماهنگی را از بین برد. همانطور که گفته شد رکن اصلی مدرن، سادگی و عدم استفاده از تزئینات بیهوده است. در نتیجه در آثار هنری مانند تابلو مدرن چاپی، این ویژگی‌ها را می‌توان مشاهده کرد. در این نوع آثار معمولا از عکس‌ها با کیفیت بالا، نقاشی نقاشان معروف و یا تصاویر گرافیکی طراحی شده استفاده می‌شود.

 

 

تاثیر نصب تابلو در دکوراسیون

با توجه توضیحاتی که داده شد، نصب تابلو می‌تواند از نظر بصری جنبه‌ی مثبتی داشته باشد. شاید بتوان گفت که در واقع هویت یک فضا با توجه به نوع تزئینات و دکوراسیون آن مشخص می‌شود. اما تنها نصب یک اثر هنری و تزئینی نمی‌تواند موجب نشان‌ دادن مفهوم یک فضا شود. نوع جانمایی، سبک، ابعاد و اندازه‌ی آن نیز می‌تواند تا حد زیادی تاثیرگذار باشد. در واقع برای نصب یک عنصر تزئینی مانند تابلو دکوراتیو، اصول و استانداردهای خاصی تعیین شده است. جانمایی اشتباه می‌تواند تاثیرات معکوس داشته باشد. طبق اصول نصب آثار دکوری در فضا، امکان قرار دادن این اشیاء در مکان‌های خاصی وجود دارد. مثلا دیوار‌های پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب در منازل مسکونی، اولین گزینه برای نصب تابلو هستند. دیوار پشت تلویزیون و فضایی که در کنار میز ناهارخوری قرار دارد، می‌توانند مکان مناسبی برای قرار دادن یک اثر هنری باشند. اما به دلیل وجود این عناصر در فضا، نباید طرح مورد نظر شلوغ باشد. همین امر موجب می‌شود که یک فضای آشفته از نظر بصری ایجاد شود. فروش تابلو مدرن چاپی با توجه به استقبال مخاطبین این نوع آثار بیشتر از گذشته است. در واقع مخاطب ترجیح می‌دهد که هزینه‌ی کمتری را برای خرید تابلو نقاشی صرف کند.

 

 

جدیدترین مدل تابلو دیواری

اغلب افرادی که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می‌دهند، همواره به دنبال جدیدترین مدل تابلو دیواری هستند. معمولا هر ساله یک نوع طرح به عنوان طرح پرمخاطب سال انتخاب می‌شود. در واقع مد شدن یک طرح می‌تواند روی میزان فروش تابلو تاثیر داشته باشد. یکی از انواع آثار هنری که بسیار مرسوم است، تابلوهای ورق طلا هستند. در این نوع آثار از متریال خاصی با نام ورق طلا استفاده می‌شود. معمولا این آثار به صورت نقش برجسته روی تابلو ایجاد می‌شوند. یکی دیگر از آثار هنری که می‌توان از آن به عنوان جدیدترین سبک هنری در این حوزه نام برد، تابلو خط نقاشی است. این نوع سبک‌های تلفیقی امروزه طرفداران زیادی را کسب کرده اند. به ویژه که اغلب هنرمندان تمایل دارند که از هنرهای سنتی مانند خوشنویسی در کنار هنر مدرن استفاده کنند. همانطور که می‌دانید خوشنویسی از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است. این هنر در طول تاریخ دستخوش تغییرات بسیار زیادی بوده است. اما در دوره‌ی معاصر این هنر با نقاشی تلفیق شد. نتیجه‌ی آن نیز ارائه‌ی آثار نقاشی چاپی با نام تابلو خط بود. این نوع سبک هنری توسط هنرمندان بسیار زیادی دنبال شد.

 

 

مرکز فروش تابلو دکوراتیو تهران

در گذشته مراکز فروش تابلو نقاشی، به صورت حضوری خدمات خود را ارائه می‌دادند. اما در حال حاضر بسیاری از خدمات فروش آثار هنری به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود. به همین دلیل، تهیه آن‌ها بسیار راحت تر است گذشته شده است. این روش فروش آثار هنری موجب می‌شود که، دسترسی در شهرهای مختلف مانند تهران، کرج و سراسر ایران به این نوع خدمات آسان شود. در این نوع مراکز، انواع تابلو دکوراتیو به مخاطبان ارائه می‌شود. اگر از این نوع خدمات استفاده کرده اید، حتما تا به حال متوجه کاهش هزینه‌ها شده اید. آثار هنری در سبک‌های متنوعی به صورت چاپی روی بوم نقاشی ارائه می‌شوند. تنوع این آثار به اندازه‌ ای است که مخاطب می‌تواند، اثر مورد نظر خود را مطابق با نوع چیدمان فضای مورد نظر، انتخاب کند. تابلو دیواری باید با ابعاد متناسب در فضا نصب شود. معمولا برای فضاهای بزرگ و وسیع از آثار دکوری در ابعاد بزرگ‌تر استفاده می‌شود. اما این موضوع در مورد فضاهای کوچک درست بر عکس است. به همین دلیل باید در انتخاب سایز و ابعاد اثر هنری نیز دقت کرد. در مراکز ارائه‌ی آثار هنری چاپی انواع تابلو با ابعاد متنوع به مشتریان ارائه می‌شود.

 

 

خرید تابلو دیواری ارزان

ارزان بودن یک اثر هنری همیشه به دلیل کیفیت پایین آن نیست. مثلا آثار هنری چاپی مانند تابلو دکوراتیو، مراحل ساده‌تری را برای تولید طی می‌کنند. به همین دلیل نسبت به یک تابلو دست‌ساز و اصل، قیمت کمتری دارند. در این نوع آثار، طراح از یک عکس آماده ممکن است با اندکی تغییرات برای چاپ استفاده کند. گاهی نیز یک تصویر فانتزی و رویایی با استفاده از نرم افزار به صورت گرافیکی طراحی می‌شود. مراحل و زمان چاپ و تولید یک تابلو چاپی بسیار کوتاه‎‌تر از پروسه‌ی تولید یک اثر هنری نقاشی توسط نقاش است. همچنین از کارهای چاپی با نام آثار بازاری نیز نام برده می‌شود. در واقع هر طرح ممکن است هزاران بار روی بوم چاپ شود. بنابراین تصویر خریداری شده تک و منحصر به فرد نیست. اما در آثار هنری دست هنرمند، تنها یک اثر تولید می‌شود. امروزه طراحان و معماران طراحی داخلی معمولا از انواع تابلو چاپی ارزان استفاده می‌کنند. در واقع بخش‌های مختلف یک فضا را با استفاده از دکوری‌ها چاپی تزئین می‌کنند. این امر موجب کاهش هزینه‌های تهیه و نصب تابلو در فضای معماری خواهد شد. قیمت تابلو تاثیر زیادی بر میزان فروش آن دارد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()