09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 27 مهر 1401 در ساعت 56 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
3 تفاوت کاغذ دیواری ایرانی وخارجی

کاغذ دیواری ایرانی یهتر است یا خارجی؟ تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی ممکن در کیفیت، طرح و نقش و قیمت باشد. امروزه نمونه‌های بسیار باکیفیتی از برندهای ایرانی نیز روانه بازار شده‌است. اما به طور معمول، کیفیت کاغذ دیواری خارجی از نمونه ایرانی بیشتر است. دلیل عمده آن نیز استفاده از متریال باکیفیت برای تولید پوشش تزیینی دیوار است. البته در پوشش‌های داخلی نیز سعی می‌شود به کیفیت مواد به کار رفته برای تولید آن توجه شود. اما؛ همواره برندهای اروپایی مانند ایتالیایی و یا کشورهایی مانند چین برتر در این زمینه پیشرو هستند.

برای مکان‌هایی مانند عمارت‌های لوکس، فضاهای تجاری و موسسات معتبر از کاغذ دیواری خارجی بیشتر استفاده می‌شود. اما برای پوشش یک فضای مسکونی، استفاده از برند ایرانی نیز قابل قبول است. بنابراین خرید کاغذ دیواری به نوع کاربری فضای مورد نظر نیز بستگی دارد. فضاهایی مانند اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن و ... را می‌توانیم با استفاده از پوشش‌های تزیینی با قیمت مقرون به صرفه تزیین کنیم. توصیه می‌شود که برای پوشش دیوار فضاهایی مانند پذیرایی از متریال با کیفیت و گران‌قیمت استفاده شود.

تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی

مقایسه و تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی

برای مقایسه تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی باید از نظر کاربرد، متریال و ... این دو بررسی شوند. در واقع باید بدانیم که چه عواملی منجر به ایجاد تفاوت بین دو پوشش تزیینی هستند. کشورهای ایتالیایی محصولات بسیار با کیفیتی را ارائه می‌دهند. یکی از دلایل فروش کاغذ دیواری با کیفیت توسط این برندها، سابقه این برندها است. مسلما اگر در تهیه و تولید یک پوشش تزیینی سابقه بیشتری وجود داشته‌باشد، محصول نهایی با کیفیت‌تری ارائه می‌شود. اما برندهای ایرانی تجربه، پیشینه و سابقه چندانی در این زمینه ندارند. در ادامه به مقایسه برندهای ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت.

تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی از نظر نوع متریال کاغذ دیواری

مسلما از نظر متریال و مواد اولیه بین کاغذ دیواری خارجی و ایرانی تفاوت‌هایی وجود دارد. یک پوشش تزیینی ضدآب از موادی مانند PVC ساخته شده‌است. پی وی سی موجب می‌شود که بتوانیم در صورت بروز آلودگی روی کاغذ دیواری اتاق، آن را با دستمال نمدار تمیز کنیم. این ویژگی در نمونه‌های معمولی وجود ندارد. جالب است بدانید در برخی از نمونه‌های ایرانی، از این مواد استفاده نمی‌شود. در نتیجه امکان شستشوی پوشش تزیینی وجود ندارد.

کیفیت کاغذ دیواری بستگی به مواد و متریال به کار رفته در آن دارد. یکی از ویژگی‌های جالب نمونه‌های خارجی، توجه به محیط زیست است. مثلا در کاغذ دیواری آلمانی، به این نکته توجه شده‌است. به همین دلیل این پوشش بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌است. ضخامت بالا در این پوشش موجب افزایش مقاومت در برابر شرایط محیطی خواهدشد. در نتیجه در هنگام خرید کاغذ دیواری باید به جنس، ضخامت و کیفیت آن دقت شود.

تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی از نظر کاربرد 

نقوش و طرح چاپ‌شده روی کاغذ دیواری، نشان‌دهنده کاربرد آن است. اما گاهی کیفیت یک پوشش تزیینی به قدری بالا است که تنها برای فضاهای لوکس و لاکچری قابل استفاده است. در این مواقع نوع طرح و نقوش چندان اهمیتی ندارد. در این صورت کاغذ دیواری ایرانی برای انواع ساختمان‌های معمولی قابل استفاده خواهد بود. بالا بودن کیفیت ساخت و تولید یک پوشش، موجب می‌شود که فضای مورد نظر زیباتر به نظر برسد. به همین دلیل برای شیک‌تر شدن فضاهای لوکس، از این پوشش تزیینی استفاده می‌شود. بهتر است قبل از انتخاب برندها، به نوع کاربرد آنها دقت شود.

قیمت رول کاغذ دیواری ایرانی از نمونه خارجی کم‌تر است. اما این قیمت کم نشان‌دهنده عدم کیفیت پوشش مورد نظر نیست. در واقع تولیدکننده داخلی با توجه به متریال در دسترس پوشش تزیینی را تولید می‌کند. به همین دلیل برای تهیه این مواد هزینه کم‌تری را پرداخت خواهدکرد.

تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی در فضاها و بخش‌های یک منزل مسکونی نیز در نظر گرفته می‌شود. مثلا باید نوع پوشش در اتاق‌هایی مانند پذیرایی، نشیمن، راهرو و ... متفاوت باشد. در ساختمان‌های تجاری، انواع فروشگاه و دفاتر اداری نیز می‌توان از انواع کاغذ دیواری خارجی و ایرانی استفاده کرد. انتخاب هر پوشش با توجه به نوع کاربرد آن، متفاوت است.

کاغذ دیواری ایرانی بهتر است یا خارجی ؟

تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی از نظر طرح و نقش 

تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی ممکن است در طرح و نقش آن باشد. زیرا در هر کشور با توجه به پیشینه هنری، نقوش خاصی مد نظر طراحان قرار می‌گیرد. مثلا اغلب در خانه‌های ایرانی کاغذ دیواری با طرح‌های سنتی، نقوش گیاهی و باستانی کاربرد بیشتری دارد. به دلیل مدرن شدن فضای دکوراسیون داخلی، طرح‌های هندسی نیز در منازل ایرانی به کار می‌روند. استفاده از نقوشی مانند طرح سنگ، در بسیاری از فضاها دیده می‌شود.

طرح و نقش تاثیری در قیمت کاغذ دیواری نخواهد داشت. اما یکی از دلایل افزایش فروش کاغذ دیواری ایرانی و خارجی است. بنابراین طراحان سعی می‌کنند نقوش را با توجه به نوع کاربری، طراحی و چاپ کنند. این الگوهای تکرارشونده برای پوشش دیوار فضاهای مختلف کاربرد دارند. مثلا برای پذیرایی اغلب از نقوش گیاهی استفاده می‌شود. زیرا به طور کلی استفاده از گل، طبیعت و طرح‌های گیاهی در این فضا توصیه می‌شود.

خرید کاغذ دیواری ایرانی و خارجی از طریق سایت

دکورآفیس در تولید و ارائه انواع پوشش تزیینی مانند کاغذ دیواری اتاق فعالیت می‌کند. برای خرید کاغذ دیواری باید به سایت شرکت مراجعه کنید و به بخش فروشگاه بروید. در این بخش دسته‌بندی متنوعی از محصولات خارجی و ایرانی وجود دارد. در هر آلبوم ممکن است طرح‌های مدرن، پست مدرن، مینیمال، کلاسیک و ... استفاده شود. به همین دلیل امروزه برندهای معتبر در آلبوم خود طرح‌ها با سبک متنوع را استفاده می‌کنند. این نقوش هر کدام نشان‌دهنده شیوه و روش خاصی هستند که با توجه به آن در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی از نظر قیمت هم وجود دارد. هر رول کاغذ دیواری با قیمت‌های متنوعی ارائه می‌شود. زیرا این محصولات از نظر کیفیت، طرح و نوع برند با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل قیمت آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد. اگر به دنبال یک پوشش مقاوم برای دیوار هستید، می‌توانید از برندهای خارجی استفاده کنید که دوام و مقاومت بیشتری دارند. در واقع با نصب این پوشش‌ها، تا سال‌ها نیاز به استفاده از پوشش دیواری نخواهید داشت.

مهم ترین تفاوت کاغذ دیواری خارجی و ایرانی در چیست؟

همانطور که گفته‌شد تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی در کیفیت، متریال و کاربرد آن است. اما مهم‌ترین تفاوت‌های این دو را در ادامه به صورت مختصر ذکر خواهیم کرد.

  • استفاده از موادی مانند پی وی سی برای قابلیت شستشو
  • تنوع طرح و رنگ در نمونه‌های خارجی
  • دوام و طول عمر بیشتر کاغذ دیواری خارجی
  • استفاده از مواد و متریال مرغوب برای تولید کاغذ دیواری
  • هزینه بیشتر برای خرید کاغذ دیواری خارجی
  • کیفیت بهتر و در نتیجه دوام بالا
  • ابعاد و اندازه رول کاغذ دیواری

بنابراین علاوه بر موارد ذکرشده، مهم‌ترین تفاوت این دو در ویژگی‌هایی است که در بالا به آن اشاره شد. بهتر است قبل از خرید کاغذ دیواری، به توضیحات آلبوم‌ها دقت شود. تمامی ویژگی‌های یک محصول در توضیحات آن به صورت کامل شرح داده شده است. در نتیجه اگر به صورت اینترنتی این پوشش را خریداری می‌کنید، حتما قبل از خرید توضیحات را مطالعه کنید تا خرید بهتری داشته ‌باشید.

تفاوت قیمت کاغذ دیواری یا خارجی

انواع کاغذ دیواری ایرانی و خارجی

ایجاد تغییر در محیط زندگی با استفاده از پوشش‌های تزیینی رنگارنگ، بسیار هیجان‌انگیز است. به همین علت برخی از افراد تمایل دارند که همواره طرح و نقش روی دیوار را تغییر دهد. در غیر این صورت فضا و دکوراسیون داخلی بعد از مدتی کسل‌کننده خواهدشد. انواع کاغذ دیواری ایرانی و خارجی نیز با طرح‌های متنوعی به بازار ارائه می‌شوند. این محصولات همگی بر اساس طرح‌های مدرن و امروزی ارائه می‌شوند. البته گاهی نیز از تصاویر و نقوش سنتی و کلاسیک نیز برای طراحی پوشش استفاده می‌شود.

انواع کاغذ دیواری از نظر طرح و نقش، شامل مدرن و کلاسیک هستند. در واقع این دو دسته مهم، از انواع مهم طرح و نقش در کاغذ دیواری محسوب می‌شوند. به همین دلیل اغلب برای پوشش دیوار از طرح‌های مدرن یا کلاسیک استفاده می‌شود. البته در هنگام خرید کاغذ دیواری باید به نوع کاربری و سبک طراحی آن دقت شود. کشورهایی مانند چین، کره، ایتالیا و آلمان در زمینه تولید کاغذ دیواری پیشرو هستند و محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کنند. می‌توانیم برای پوشش دیوار از انواع کاغذ دیواری خارجی و ایرانی استفاده کنیم. کیفیت، نقوش و طرح باید به عنوان مهم‌ترین ملاک‌ها برای خرید در نظر گرفته شوند.

سخن پایانی

به طور کلی با توجه به تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی، می‌توانیم یک پوشش مناسب برای دیوار انتخاب کنیم. البته از نظر کاربرد، کیفیت و متریال تفاوت چندانی بین این دو وجود ندارد. با مقایسه ویژگی‌های هر یک به خوبی متوجه خواهیم ‌شد که این پوشش‌ها هر کدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. در نتیجه نمی‌توانیم یک پوشش خاص را به عنوان باکیفیت‌ترین پوشش تزیینی از برندی خاص انتخاب کنیم. در بیشتر مواقع نوع کاربرد آن می‌تواند به شما در خرید بهتر کمک کند. مثلا باید بدانیم که پوشش را برای چه فضایی انتخاب می‌کنیم. در این حالت مسلما انتخاب بهتری خواهیم داشت.

در حال حاضر برندهای تولید کاغذ دیواری ایرانی و خارجی در این زمینه بسیار فعال هستند. برندهای داخلی نیز به دلیل رقابت با برندهای خارجی، محصولات با کیفیتی را ارائه کرده‌اند. این محصولات همگی دارای کیفیت بالا، نقوش متنوع و دوام بالا هستند. به همین با توجه به تفاوت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی، می‌توانیم بر اساس نوع کاربرد یک پوشش را انتخاب کنیم.

منبع

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
1 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()