09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 18 آبان 1400 در ساعت 47 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
معرفی ویژگی های کاغذ دیواری و چگونگی نصب آن

معرفی ویژگی های کاغذ دیواری و چگونگی نصب آن

استفاده از پوشش‌های تزئینی برای دیوار ساختمان‌ها با کاربری های مختلف، امری رایج است. شما می‌توانید از انواع کاغذ دیواری با پوشش‌های مشابه برای پوشش دیوار استفاده کنید. شاید اولین گزینه ای که به ذهن برسد، رنگ‌آمیزی دیوار باشد. اما برای این کار می‌توانید از دیوارپوش‌های متنوعی مانند کاغذ دیواری ساده یا طرح‌دار استفاده کنید. با توجه به نوع کاربری می‌توان پوشش دیوار را نیز تعیین کرد. مثلا در منازل مسکونی استفاده از این نوع پوشش بسیار مرسوم است. اما از دیوارپوش چوبی تنها در مکان‌هایی خاص مانند هتل استفاده می‌شود. بنابراین نوع کاربری در این زمینه‌، نقش بسیار زیادی دارد. طرح‌های متنوعی که توسط شرکت‌های مختلف روانه بازار می‌شود، به مشتری حق انتخاب بیشتری خواهد داد. در واقع شما می‌توانید از میان انواع پوشش‌ با طرح‌های متنوع، نسبت به خرید کاغذ دیواری مورد نظر اقدام کنید. معمولا یک الگوی خاص برای چنین متریالی وجود دارد. بر طبق این الگو، طرح مورد نظر روی پوشش تکرار می‌شود. شاید تصور کنید که این تکرار ممکن است موجب یکنواختی شود. اما این چنین نیست و طرح به هیچ عنوان خسته کننده به نظر نمی ‌رسد. البته برای جلوگیری از این مشکل می‌توان از انواع طرح‌های ساده و بدون نقش نیز استفاده کرد. 

 

 

بهترین مکان برای نصب انواع کاغذ دیواری

برای نصب کاغذ دیواری نمی‌توان مکان مشخصی را تعیین کرد. در قرن هفدهم در اروپا از این پوشش به صورت سرتاسری در تمام منزل مسکونی استفاده می‌شد. امروزه این مدل پوشش کاملا منسوخ شده است. زیرا طرح مورد نظر بسیار کسل کننده خواهد شد. اما در آن زمان در اروپا این امر نشان دهنده‌ی این بود که این خانواده از طبقه‌ی اشراف هستند!  به همین دلیل کاغذ دیواری اتاق در زمان‌های مختلف دارای کارکردهای مختلفی است. در واقع باید متناسب با همان دوره نصب شود.  در دنیای مدرن امروزی معمولا از این پوشش در بخش‌های مشخصی استفاده می‌شود. به عنوان مثال در روی یک دیوار با عرض کم یا روی یک ستون. به همین دلیل دیگر به صورت رولی خریداری نمی‌شود. خرید کاغذ دیواری امروزه بیشتر به صورت متری است. به عنوان مثال می‌توان دیوار پشت تلویزیون را با استفاده از یک کاغذ دیواری شیک، زیباتر کرد. طرح کاغذ دیواری به هیچ عنوان نباید شلوغ و پیچیده باشد. زیرا این امر موجب می‌شود فضای مورد نظر بی نظم و کوچک به نظر برسد. به ویژه در هنگام انتخاب آن باید ترجیحا از رنگ‌های ملایم و روشن استفاده شود. این رنگ‌ها موجب می‌شوند که فضا دلگیر نشود. 

 

 

ویژگی کاغذ دیواری برای پذیرایی

کاغذ دیواری برای فضاهای مختلف باید دارای طرح و نقش متفاوت باشد. انواع طرح‌های جدید و شیک سالانه با کیفیت بالا توسط برندهای مختلف، تولید می‌شوند. پذیرایی یکی از بخش‌های مهم در منازل مسکونی به شما می‌آید. زیرا این بخش به عنوان یک فضای نیمه خصوصی در نظر گرفته شده است. مهمانان نیز در این فضا، پذیرایی خواهند شد. بنابراین دیزاین و طراحی آن بسیار اهمیت دارد. کاغذ دیواری اتاق پذیرایی می‌تواند دارای طرح‌هایی از طبیعت مانند گل و یا نقوش سنتی باشد. بسیاری از این نقوش باستانی هستند. اغلب طرح‌های باستانی مورد استفاده در کاغذ دیواری طرح دار، مربوط به فرهنگ چینی هستند. زیرا خاستگاه اصلی آن کشور چین است. در دیوار پشت میز ناهارخوری فضای مناسبی برای نصب پوشش‌های تزئینی است. طرح و رنگ آن باید با نوع چیدمان انجام شده، یکی باشد. گاهی یک طرح برای فضایی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه به دلیل مدرنیته شدن دکوراسیون داخلی، اغلب طرح‌های ساده و مدرن مورد استقبال مخاطبین قرار می‌گیرند. پذیرایی را می‌توان به عنوان یک فضای مهم در منازل مسکونی با خرید کاغذ دیواری، زیباتر کرد. تکرار الگوهای مختلف در سراسر طول این دیوارپوش زیبایی این پوشش را دو چندان می‌کند. 

 

 

نصب کاغذ دیواری در اتاق خواب

بخش خواب در یک واحد مسکونی، باید دارای طراحی مناسب با کارکرد آن باشد. می‌توان از انواع کاغذ دیواری شیک و ساده برای این بخش استفاده کرد. طرح‌های شلوغ برای این فضا توصیه نمی‌شوند. امروزه طرح‌های مدرن و ساده برای انواع دیوارپوش کاربرد بیشتری دارند. کاغذ دیواری اتاق خواب را می‌توان از میان برندهای مختلف تولید این پوشش، انتخاب کرد. فضای خواب ممکن است در واحدهای مسکونی کوچک، متراژ بسیار کمی داشته باشد. بهتر است برای چنین فضایی از پوشش‌های دیواری با ابعاد کم استفاده شود. مثلا دیوار پشت تخت خواب می‌تواند مکان مناسبی برای نصب این پوشش باشد. از نظر بصری استفاده از یک پوشش طرحدار روی دیوار می‌تواند متراژ فضا را کمتر نشان دهد. به همین دلیل باید در هنگام خرید کاغذ دیواری و نصب آن در فضاهای کوچک، بیشتر احتیاط کنید. طرح‌های ساده و بدون نقش امروزه بسیار کاربردی شده اند. در واقع این نوع پوشش‌ها برای آپارتمان‌های امروزی، گزینه‌ی بهتری هستند. زیرا وسعت این فضاها کم است و دیگر نمی‌توان مانند گذشته از کاغذ دیواری با طرح پیچیده استفاده کرد. هماطور که می‌دانید یک طرح باید متناسب با فضای مورد نظر انتخاب شود. در غیر این صورت تعادل آن فضا از نظر بصری به هم می‌خورد. 

 

 

خرید کاغذ دیواری ساده و طرح دار با قیمت ارزان

برندهای مختلف، انواع کاغذ دیواری را با قیمت‌های متنوع ارائه کرده اند. قیمت کاغذ دیواری با توجه به متراژ آن تعیین می‌شود. البته نوع برند و کیفیت ساخت نیز می‌تواند روی قیمت نهایی تاثیرگذار باشد. کاغذ دیواری ساده را می‌توانید با قیمت کمتری خریداری کنید. البته گاهی پوشش مورد نظر دارای ویژگی‌هایی است که موجب افزایش قیمتش خواهد شد. مثلا برخی از انواع این نوع دیوارپوش را می‌توان بعد از نصب نیز از دیوار جدا و در مکان دیگری نصب کرد. این ویژگی می‌تواند روی قیمت آن تاثیر مستقیم داشته باشد. بسیاری از انواع پوشش‌های تزئینی برای دیوار به صورت ضد آب طراحی می‌شوند. زیرا بعد از مدتی گرد و غبار و آلودگی موجب می‌شود که پوشش مورد نظر کدر به نظر برسد. همین امر باعث شده است که کاغذ دیواری اتاق به صورت ضد آب طراحی شود. تا امکان تمیز کردن آن به دستمال نمدار وجود داشته باشد. نصب این پوشش باید توسط نصاب انجام شود. در غیر این صورت ممکن است پوشش دهی مناسب را روی دیوار نداشته باشد. خرید کاغذ دیواری از برندهای معتبر و ارزان می‌تواند گزینه‌ی مناسب تری باشد. 

طرح های جدید کاغذ دیواری

بیشتر افراد در اینترنت به دنبال طرح‌های جدید، لوکس و شیک از انواع پوشش دیواری مانند کاغذ دیواری هستند. این پوشش نیز متناسب با مد روز با طرح‌های متنوع به مشتریان ارائه می‌شود. کسانی که به معماری داخلی کلاسیک علاقه دارند از همان طرح‌های سنتی کاغذ دیواری اتاق ، استقبال می‌کنند. اما برخی تمایل دارند که از طرح‌های هندسی یا اشکال خاص در طراحی کاغذ دیواری طرح دار، استفاده کنند. معمولا هر ساله یک طرح خاص مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرد. در هنگام انتخاب طرح مورد نظر باید به نوع رنگ و طرح‌های مورد استفاده در فضای معماری دقت شود.  بسیاری از طرح‌های جدید با شیوه‌ی مدرن طراحی شده اند. به همین دلیل با نوع معماری مدرن امروزی هماهنگی بیشتری دارند. برخی از افراد تمایل دارند در هنگام خرید کاغذ دیواری طرح های خاص و منحصر به فرد را انتخاب کنند. امروزه فروش کاغذ دیواری به صورت اینترنتی نیز موجب صرفه جویی در وقت و هزینه های اضافی شده است. شما می‌توانید با مطالعه ویژگی‌های انواع کاغذ دیواری، طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. در واقع با استفاده از این روش دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای خرید دیوارپوش نیست.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()