09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 18 آبان 1400 در ساعت 22 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
معرفی ویژگی های پارکت لمینت و طریقه نصب آن

معرفی ویژگی های پارکت لمینت و طریقه نصب آن

ایجاد تغییرات در پوشش کف ساختمان می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی فضا داشته باشد. انتخاب متریال مناسب می‌تواند در کاهش هزینه‌ها نیز تاثیرگذار باشد. پارکت یک کفپوش چوبی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. این پوشش با مبلمان و نوع دکوراسیون می‌تواند به راحتی هماهنگ شود. پارکت لمینت را معمولا برای بخش‌های داخلی ساختمان به کار می‌برند. زیرا متریال اصلی این کفپوش، چوب است. در نتیجه در برابر رطوبت زیاد ناپایدار خواهد بود. تبدیل چوب درختان به الوار و بعد برش آن به قطعات کوچک موجب ایجاد تولید این قطعات خواهد شد. در نتیجه طرح پارکت معمولا با طرح درختان دارای نقوش یکسان است. البته گاهی برای تنوع از رنگ‌هایی مانند سفید و یا طیف خاکستری نیز برای طراحی پارکت استفاده می‌شود. برای اتصال این پوشش نیز باید از چسب مخصوص استفاده شود. همانطور که می‌دانید این پوشش به عنوان عایق عمل می‌کند. ویژگی‌های این پوشش سبب شده است که در پوشش کف ساختمان‌های مسکونی یا سایر کاربری‌ها از آن استفاده شود. قیمت پارکت نیز با توجه طول عمر آن از نظر اقتصادی به صرفه است. این کفپوش در اواخر قرن هفدهم در اروپا بسیار رایج بود و تنها مربوط به طبقه‌ی اشراف جامعه می‌شد. 

 

 

انتخاب بهترین برند پارکت کف

برندهای مختلفی نسبت به تولید انواع پوشش‌های کف برای ساختمان کرده اقدام کرده اند. شاید بتوان گفت شرکت‌های ایرانی تولید پارکت نیز توانسته اند پوشش‌های بسیار مقاومی را تولید کنند. پارکت لمینت با توجه به طرفداران بسیار زیادی که دارد، به عنوان یک کفپوش مقاوم شناخته شده است. هر برند برای تولید یک محصول مانند پارکت، طول عمر مشخصی را تعیین می‌کند. بر طبق ویژگی و میزان دوام، می‌توان نسبت به خرید پارکت اقدام کرد. گاهی اوقات برند تولیدکننده نام چندان بزرگی در زمینه‌ی تولید کفپوش ندارد، اما محصولات با دوامی تولید می‌کند. به همین دلیل می‌توانید بر طبق تجربیات دیگران از نصب پارکت و یا نظر طراح، نسبت به انتخاب بهترین برند اقدام کنید. طرح پارکت تاثیری در مقاومت آن ندارد. این عامل تنها جنبه‌ی زیبایی دارد. شاید بتوان گفت قیمت پارکت ایرانی بسیار کمتر از نوع خارجی است. اما از نظر مقاومت تولیدات داخلی تفاوت چندانی با نمونه‌ی خارجی ندارند. این پوشش‌ها همگی دوام و عمر چندین ساله دارند. یکی از مزیت‌های پارکت، امکان تعویض قطعه‌ی آسیب دیده است. در واقع بدون نیاز به تغییر کلی پوشش کف، می‌توانید تنها قطعه‌ی آسیب دیده را تعویض کنید. انواع پارکت در ابعاد و اندازه‌ی مشخص و استاندارد تولید می‌شوند. 

 

 

تفاوت بین کفپوش پارکت با سرامیک

بسیاری از افراد برای پوشش کف از پارکت استفاده می‌کنند. اما در برخی از مکان‌ها ما شاهد نصب سرامیک نیز هستیم. می‌توان گفت که سرامیک نیز می‌تواند به عنوان یک پوشش با دوام مورد استفاده قرار بگیرد. اما پارکت لمینت برای یک فضای مسکونی بهتر است. دلیل این امر، عایق بودن آن است. در فصول سرد که نباید انرژی حرارتی به هدر برود، در صورتی که کف سرامیک باشد، بسیاری از انرژی از این طریق هدر خواهد رفت. در واقع سرامیک در پاییز و زمستان همواره سرد است. اما پارکت این ویژگی‌ را دارد که به صورت عایق حرارتی و صوتی عمل کند. یکی از دلایل این امر، استفاده از چوب طبیعی در ساخت آن است. همچنین قبل از نصب معمولا از فوم برای زیرسازی استفاده می‌شود. حتی گاهی روی موکت قبلی نیز می‌توان این کفپوش را اجرا کرد. البته برای اجرای آن نیاز به شرایط خاص وجود دارد. طرح پارکت نیز با چوب طبیعی یکی است. بنابراین از نظر زیبایی نیز این پوشش از سرامیک بهتر است. اگر قطعه‌ای ای از سرامیک در اثر پرتاب یک شی، ترک بردارد، تعویض آن به راحتی پارکت نخواهد بود. همین امر موجب می‌شود که مخاطب در هنگام خرید پارکت یا سرامیک، متریال با دوام تر را انتخاب کند. 

 

 

طریقه‌ی نصب پارکت در کف ساختمان

نصب پارکت یک کار کاملا تخصصی است. در واقع افراد با تجربه باید نسبت به نصب آن اقدام کنند. معمولا برای نصب پارکت لمینت باید زیرسازی اولیه صورت بگیرد. این زیر سازی با ملات مخصوص، فوم و ... انجام می‌شود. قطعات به صورت کام و زبانه طراحی و باید در کنار یکدیگر به طور کامل قفل و بست شوند. در صورت نصب اشتباه، قطعات به راحتی دچار آسیب خواهند شد. بنابراین این کار حتما باید توسط یک نصاب که در این کار مهارت دارد، انجام شود. تعویض قطعات مشکل دار نیز باید توسط همین افراد انجام شود. با خرید پارکت و نصب آن می‌توانید نسبت به دوام و پایداری آن مطمئن باشید. زیرا این پوشش کاملا مقاوم است و سال‌ها در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است. معمولا برای منازل مسکونی و تمامی بخش‌ها از این کفپوش استفاده می‌شود. انتخاب طرح پارکت ممکن است کمی دشوار باشد. رنگ پارکت نیز معمولا شامل طیف‌های قهوه ای رنگ است. همانطور که گفته شد از طیفهای رنگی دیگر نیز برای تنوع در این پوشش استفاده شده است. نوع رنگ و طرح تاثیری در قیمت پارکت نخواهد داشت. 

 

 

طرح‌های متنوع برای پارکت کف

برندهای مختلفی که در زمینه‌ی تولید پارکت فعالیت دارند، طرح‌های بسیار متنوعی را برای این پوشش در نظر گرفته اند. البته به دلیل چوبی بودن این پوشش نمی‌توان انتظار طرح‌های نوآورانه ای را داشت. زیرا معمولا طرح پارکت با طرح چوب یکسان است. گاهی نقوش روی آن با سایر انواع پارکت لمینت متفاوت است. اما از نظر طیف رنگی می‌توان گفت که این کفپوش تنوع بسیار بالایی دارد. زیرا برای تهیه آن از چوب کاج، افرا، زبان گنجشک و ... استفاده می‌شود. طبیعتا هر کدام از این درختان دارای چوب با رنگ‌های متفاوت هستند. البته برای مقاوم تر شدن پوشش نهایی پارکت و ضد آب شدن آن، معمولا از یک لایه ضد آب روی آن استفاده می‌شود. این لایه موجب می‌شود که پوشش مورد نظر در برابر آسیب‌های مختلف مانند ضربه و سایش نیز مقاوم باشد. طرح‌های متنوع را می‌توانید برای بخش‌های مختلف یک ساختمان به کار ببرید. البته از نظر استانداردهای موجود در مورد طراحی ساختمان، بهتر است از یک رنگ و طرح واحد برای پوشش قسمت‌های داخلی استفاده شود. این امر موجب هماهنگی و ایجاد تعادل بیشتر در طراحی ساختمان خواهد شد. کیفیت این کفپوش می‌تواند روی قیمت پارکت موثر باشد. 

 

 

ویژگی‌های انواع پارکت لمینت

شاید بتوان گفت از اصلی ترین ویژگی‌های پارکت، مقاومت در برابر آب است. البته با این حال نمی ‌توان از این کفپوش برای مکان‌های بسیار مرطوب مانند آشپزخانه استفاده کرد. زیرا این پوشش از متریال چوب ساخته شده است. چوب نیز هر چند که با استفاده از مواد مختلف ضد آب شود، باز هم در برابر رطوبت شدید مقاومت خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل توصیه می‌شود در مکان‌های که در معرض شدید ریزش آب و رطوبت هستند، از پارکت لمینت استفاده نشود. ضد آب بودن این پوشش می‌تواند روی قیمت پارکت تاثیرگذار باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های این پوشش ساختمانی، مقاومت در برابر ضربه و سایش است. در مکان‌های پر رفت و آمد، معمولا طول عمر پارکت کمتر است. یکی از دلایل این امر، رفت و آمد بسیار زیاد و ساییده شدن آن است. به همین دلیل برای فضاهای مختلف طول عمر مشخصی برای این متریال تعیین شده است. دوام و عمر طولانی را نیز می‌توانیم جزو یکی از ویژگی‌های دیگر انواع پارکت بدانیم. طرح پارکت می‌تواند از میان طرح‌ های متنوع برندهای مختلف انتخاب شود. این مورد تاثیری روی قیمت و هزینه‌های خرید پارکت نخواهد داشت.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()