09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 25 بهمن 1397 در ساعت 7 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
تفاوت پارکت و لمینت

در حال حاضر به دلیل زیبایی پارکت و لمینت استفاده زیادی از آن ها به عنوان کفپوش می شود. این کفپوش ها زیبایی و جذابیت ویژه ای دارند و این اصلی ترین دلیل استقبال مردم از این نوع کفپوش می باشد.

پارکت یک کفپوش از جنس چوب

در اینجا درباره پارکت توضیحاتی می دهیم تا بتوانیم درآینده درباره تفاوت پارکت و پارکت لمینت راحت تر صحبت کنیم.  در واقع پارکت از جنس انواع چوب درخت می باشد  که در ابعاد مختلفی تولید می شود. چوبی بودن پارکت باعث زیبایی بی نظیر آن نسبت به انواع دیگر کفپوش شده است.  برای نصب پارکت نیز از چسب مخصوصی استفاده می شود و بعد از آنکه چسب خشک شد روی پارکت را ساب می زنند تا پارکت دارای سطحی صاف و صیقلی باشد و در نهایت هم بر روی پارکت لاک زده و 24 ساعت منتظر خشک شدن لاک می شوند تا بتوانند وسایل منزل را بر روی پارکت قرار دهند.

نکات لازم در استفاده از پارکت

درست است که پارکت یکی از زیباترین انواع کفپوش به حساب می آید و به علاوه به لحاظ بهداشتی و سلامت رتبه اول را در میان دیگر کفپوش ها دارد اما در استفاده از پارکت باید نکاتی را نیز در نظر داشت. برخورد آب با پارکت باعث می شود تا پارکت تبله کرده و متورم شود. بنابراین در استفاده از پارکت باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که اگر آب بر روی پارکت بریزد باید به سرعت آن را خشک کنید. همچنین برخورد وسایل نوک تیز با پارکت باعث می شود تا خش بر روی پارکت افتاده و شما احتیاج به انجام ساب و لاک مجدد پیدا کنید. به هر حال با رعایت نکاتی که درباره استفاده از پارکت گفته شد می توانید برای زمان طولانی از این کفپوش زیبا استفاده نمایید. پارکت همچنین در برابر تغییرات محیطی مقاومت مناسبی داشته و در برابر گرما و سرما و صدا مقاومت مناسبی از خود نشان می دهد. برای تمیز کردن پارکت نیز باید از مواد مناسبی استفاده کنید تا لاک بر روی پارکت از بین نرود.

تفاوت پارکت و لمینت

خصوصیات پارکت لمینت و تفاوت آن با پارکت

از تفاوت های بین پارکت و لمینت می توان به استفاده از چوب فشرده در پارکت لمینت به همراه رزین ملامین اشاره کرد و اینکه در لمینت از چوب های طبیعی استفاده نشده است ولی ظاهر و نقش و نگاری همانند چوب دارد ولی به هر حال زیبایی پارکت را که از انواع چوب اهای طبیعی ساخته شده است را ندارد. بر روی لمینت از اکسید آلومینیوم استفاده شده است. لمینت را مانند پارکت با چسب به زمین متصل نمی کنند بلکه برای قرار دادن لمینت بر روی زمین در اطراف لمینت از شیارهایی به نام کلیک استفاده شده است که با قرار گرفتن در کنار هم به یکدیگر قفل می شوند. از مزایای استفاده از این روش اتصال پارکت لمینت می توان به عدم آسیب رساندن لمینت به کف و امکان جمع آوری و نصب پارکت لمینت از یک مکان و نصب آن در محلی دیگر اشاره نمود.  قبل از اینکه پارکت لمینت بر روی زمین نصب شود بهتر است از فوم مخصوصی در زیر آن استفاده نمود بنابراین پارکت لمینت نیز مانند پارکت عایق خوبی در برابر گرما و سرما و صدا به حساب می آید.

از دیگر تفاوت های پارکت با پارکت لمینت این است که میزان مقاومت پارکت لمینت در برابر پارکت در مقابل اجسام نوک تیز و برخورد با رطوبت بسیار بالاتر می باشد و همانطور که گفته شد نصب پارکت لمینت نسبت به پارکت بسیار ساده تر و سریع تر انجام می شود و بلافاصله پس از نصب نیز می توانید وسایل منزل را بر روی آن قرار دهید. البته در هنگام برخورد انواع رطوبت با پارکت لمینت بهتر است سریعاً آن را خشک کنید تا طول عمر پارکت لمینت کاهش پیدا نکند. در صورت خرابی بخشی از پارکت لمینت می توان آن را تعویض نمود و نمی توان آن را مانند پارکت دوباره ساب زد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()