09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 3 خرداد 1396 در ساعت 55 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
مزایا و معایب پارکت نسبت به سرامیک

یکی از مهمترین عوامل در دکوراسیون داخلی نوع و شکل کف ساختمان می باشد که نقش بزرگی در طراحی و زیبا سازی محیط دارد و همواره از دغدقه های معماران و کارفرمایان می باشد .

از مهمترین کفپوشها ، پارکت، سنگ و سرامیک می باشند که بدلیل قیمت بالای سنگ مرغوب نسبت پارکت و سرامیک ، این دو کاربرد بیشتری در ساختمانهای امروزه دارند . در این مقاله به بررسی مزایا و معایب این دو محصول پر کاربرد می پردازیم.

بی شک چوب یکی از زیباترین محصولات ساختمانی است که کاربرد زیادی در ساختمان و دکوراسیون داخلی دارد و در تمام ساختمانها در قسمتهای مختلفی بصورت طبیعی و یا مصنوعی به چشم می خورد . 

یکی از این مشتقات چوبی پارکت می باشد که امروژه بدلیل قیمت بالای چوب طبیعی و همچنین جلوگیری از قطع بی رویه درختان که نقش بسیار مفیدی در محیط زیست دارند ، نوع صنعتی آن به نام پارکت لمینت به بازار عرضه شده و جایگزین پارکت های چوب طبیعی شده است .

پارکت

از جمله مزایای و معایب پارکت لمینت نسبت به سرامیک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1_ چوب حس گرمی و لدت بودن در کنار طبیعت را به انسان می دهد و پارکت نیز تداعی کننده این حس زیبا می باشد و کاربرد آن در ساختمان گرمی خاصی به محیط می دهذ و حس شادابی در انسان بوجود می آورد. به همین دلیل است که تولید کنندگان سرامیک امروزه رو به تولید سرامیک هایی با طرح پارکت و یا سنگ که عنصری طبیعی هستند آورده اند.

پارکت

2_ پارکت نسبت به سرامیک عایق بسیار بهتری برای صدا و حرارت می باشد و از انتقال سرما به محیط و کف پا بطور قابل ملاحظه ای جلوگیری می کند و در مصرف انرژی تاثیر مثبتی دارد . 

پارکت لمینت

3_ پارکت نسبت به سرامیک از نرمی بیشتری برخوردار است که باعث جلوگیری از ضربه های شکننده در برخورد با اجسام و انسان می شود . از این رو برای منازلی که دارای کودک و یا افراد مسن می باشند گزینه بسیار مناسبی است .

همچنین به همین دلیل نرمی نسبی پارکت ، راه رفتن روی آن از لذت بیشتری نسبت به سایر کفپوش ها برخوردار است .

پارکت

4_ سبکی پارکت نسبت به سنگ و سرامیک نیز مسئله مهمی است و امروزه یکی از دغدغه های مهندسین استفاده از مصالح سبک در ساختمانها و جلوگیری از تحمیل بار اضافه به ساختمان می باشد .

پارکت

5_ سرعت نصب پارکت لمینت و هچنین تمیز بودن عملیات نصب آن نسبت به سنگ و سرامیک نیز از مزایای دیگر پارکت لمینت می باشد. بطوری که یک خانه صد متری بدون هیچ گونه گرد و خاک حاصل از بنایی و تنها در عرض یک روز تکمیل و تحویل داده می شود.

پارکت

6_ از دیگر مزایای پارکت لمینت امکان باز و بسته کردن و استفاده مجدد از آن می باشد که عامل مهمی در بازسازی ساختمان و یا جابجایی از مکانی به مکان دیگر می باشد. حتی می توان مبادرت به فروش پارکت دست دوم در صورت عدم استفاده کرد. 

پارکت

از معایب پارکت نسبت به سنگ و سرامیک می توان به ضعف آن نسبت به آب و شستشو نام برد . البته باید ذکر کرد که لایه رویی و زیرین پارکت لمینت ضد آب بوده و آب تاثیری در آن ندارد و تنها نقطه ضعف آن در مغز HDF آن می باشد که در پارکت لمینت های جدید با زدن پارافین به کلیکهای آن این ضعف هم تا حدود زیادی پوشش داده اند و به اصطلاح آن را ضذد آب نموده اند . ولی در هر حال پارکت برای استفاده در مکانهایی که نیاز به شستشو با آب دارند مناسب نمی باشد .فقط باید این توجه را داشت که منظور شستشو با آب و آب کشی می باشد نه تی کشیدن .

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
5 / 10
از 20 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()