09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 23 آبان 1400 در ساعت 47 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
مزایای استفاده از پارکت لمینت و روش نگهداری از آن

مزایای استفاده از پارکت لمینت و روش نگهداری از آن 

در تمامی محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری می‌توان از پوشش‌های متنوع برای کف استفاده کرد. یکی از انواع کفپوش پرکاربرد چوبی، پارکت است. به دلیل استفاده از چوب برای ساخت قطعات آن، زیبایی بیشتری در محیط ایجاد می‌کند. شاید تصور کنید که پوشش کف نمی‌تواند تاثیر زیادی در جذابیت یک فضا ایجاد کند. اما عناصر سازنده اجزای داخلی یک ساختمان مانند کف، سقف و دیوار از ارکان مهم این فضا محسوب می‌شود. بدیهی است که نوع پوشش مورد استفاده برای آن‌ها باید طبق اصول خاصی اجرا شود. در گذشته برای تولید انوع پارکت از الوارهای چوبی با طول بلند استفاده می‌شد. اما در دوره‌های بعدی با پیشرفت‌های صورت گرفته، قطعات کوتاه تر و نصب آن نیز راحت تر شد. طرح پارکت نیز به دلیل استفاده از چوب درختان با طرح چوب برش خورده همخوانی دارد. طیف رنگی مورد استفاده در این کفپوش نیز طبق نوع طرح و رنگ فضا انتخاب می‌شود. معمولا نیز از طیف رنگی قهوه ای و کرم برای این کار استفاده می‌شود. با خرید پارکت لمینت می‌توان تمامی بخش‌های یک منزل مسکونی را اجرا کرد. در واقع باید یک هماهنگی بین کفپوش بخش‌های مختلف یک فضا وجود داشته باشد. در غیر این صورت تعادل در فضا ایجاد نخواهد شد.

مکان مناسب برای نصب پارکت چوبی

پارکت یک پوشش بسیار مقاوم است که در اکثر فضاهای داخلی ساختمان‌ها با کاربری مختلف، قابل نصب است. در واقع تنها در بخش‌هایی مانند سرویس بهداشتی که در معرض رطوبت هستند، نمی‌توان از این پوشش استفاده کرد. به دلیل اینکه متریال اصلی مورد استفاده برای ساخت پارکت، چوب است. هر چند این پوشش تحت فرایندهای مختلف ضد آب و قابل شستشو می‌شود، اما باز هم نمی‌توان به عنوان یک پوشش برای فضای مرطوب از آن استفاده کرد. به همین دلیل اغلب از پوشش‌های مانند سرامیک برای فضاهای ذکر شده استفاده می‌شود. شاید توان گفت که این پوشش امروزه به عنوان پرکاربردترین کفپوش برای انواع فضاها کاربرد دارد. به همین دلیل نمی‌توان مکان یا کاربری مشخصی برای نصب آن در نظر گرفت. با توجه به مراحل نصب آن، این پوشش باید روی سطوح صاف و بدون پستی و بلندی اجرا شود. در غیر این صورت نتیجه کار چندان قابل ملاحظه نخواهد بود. با توجه به طرح پارکت می‌توان از رنگ‌های متنوع آن نیز استفاده کرد. منظور از تنوع در رنگ، طیف‌های مختلف رنگی است. یکی از رنگ‌های پر کاربرد رنگ قهوه ای روشن برای انواع پارکت لمینت است. این رنگ طرفداران بسیار زیادی دارد.

 

 

روش نگهداری از پارکت لمینت و تمیز کردن آن

پارکت با یک پوشش ملامینه محافظت می‌شود. این پوشش ضد آب است و در برابر سایش و ضربه نیز مقاوم است. بهتر است برای نگهداری از پارکت و در نتیجه داشتن طول عمر بیشتر، از برخی از کارها اجتناب کرد. به عنوان مثال نباید با ریختن آب به صورت مستقیم، این پوشش را تمیز کرد. بهتر است از وسایل مربوط به تمیز کردن کف‌های چوبی استفاده شود. مثلا دستمال‌های مرطوب بهترین گزینه برای این کار هستند. قیمت پارکت می‌تواند در اثر میزان مقاومت آن تعیین شود. اما حتی یک پارکت ارزان قیمت را نیز می‌توانید سال‌ها مورد استفاده قرار دهید. برای این کار باید نکاتی که در مورد نگهداری درست از این پوشش است را، مد نظر قرار دهید. پوشش‌هایی که در منازل مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دوام بیشتری دارند. زیرا اغلب این نوع پوشش ها در اثر رفت و آمد زیاد دچار آسیب خواهد شد. در مراکز تجاری و اداری به همین دلیل طول عمر انواع پارکت لیمنت کمتر است. در نتیجه باید برای این نوع فضاها از پوشش مقاوم تر استفاده شود. شاید بتوان گفت بهترین مکان برای نصب کفپوش چوبی، منازل مسکونی هستند. زیرا میزان رفت و آمد و درنتیجه سایش آن کمتر  است.

قیمت انواع پارکت موجود در بازار

پارکت معمولا از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است. برخی از انواع آن به صورت دو لایه و برخی دیگر سه لایه هستند. طبیعتا وقتی یک پوشش مانند پارکت لمینت از لایه های بیشتری تشکیل شود، مقاومت بیشتری خواهد داشت. این موضوع روی قیمت پارکت نیز تاثیرگذار خواهد بود. نوع برند نیز می‌تواند در قیمت گذاری پوشش‌های مختلف دخیل باشد. مثلا برندهای خارجی نسبت به برندهای تولیدکننده داخلی، محصولات گرانقیمت تری دارند. اما این قیمت دلیل بر بی کیفیت بودن کفپوش های تولید داخل نیست. زیرا برای پوشش‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، از متریال داخلی نیز استفاده می‌شود. طبیعتا محصولا وارداتی دارای قیمت بیشتری هستند. طرح پارکت نیز گاهی روی قیمت می‌تواند تاثیر بگذارد. به این صورت که طرح مورد نظر طرفداران بیشتری داشته باشد. این موضوع موجب می‌شود که کفپوش مورد نظر با قیمت بیشتری در بازار خریداری شود. در حال حاضر پارکت لمینت با قیمت مناسب در بازار وجود دارد. این قیمت گذاری بر حسب موارد ذکر شده می‌تواند تغییر کند. به طور کلی نصب این پوشش بسیار از نظر اقتصادی به صرفه است. در واقع با توجه به طول عمر کفپوش، شما هزینه‌ی کمی را پرداخت خواهید کرد.

 

 

مزیت کفپوش‌های چوبی مدرن مانند پارکت

با توجه به مسائل ذکر شده، می‌توانیم بگوییم پارکت لمینت یکی از بهترین پوشش‌ها برای کف فضای داخلی است. چوب این پوشش از درختانی مانند کاج، گردو، بلوط، افرا و ... تهیه می‌شود. بنابراین از نظر مقاومت و طرح تنوع بسیار بالایی دارد. بسیاری از این چوبها برای فضاهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از آن‌ها بدون فرآوری در برابر آب مقاوم هستند. اما به دلیل خاصیت جذب آب چوب، نمی‌توان از آن بدون به کار بردن  پوشش خاصی استفاده کرد. در واقع انواع پارکت به عنوان یک پوشش مدرن در ساختمان ها با طراحی و دکوراسیون مدرن به کار می‌رود. مزایای بسیار زیادی که برای این پوشش ذکر شد، همگی تنها بخشی از ویژگی‌های این نوع کفپوش است. طرح پارکت معمولا با توجه به نوع طراحی یک فضا انتخاب می‌شود. مثلا در صورتی که از طیف های کرم و قهوه ای برای پوشش دیوار و چیدمان استفاده می‌کنید، بهتر است از کفپوش با همین طیف رنگی استفاده شود. یکی از مزیت های انواع پارکت، قابلیت تعویضبودن قطعات آسیب دیده است. در این صورت طول عمر پوشش کف نیز بیشتر خواهد شد. زیرا نیازی به برداشت و تعویض کف به صورت کامل وجود ندارد.

انتخاب پارکت مناسب بر اساس نوع برند

همانطور که می‌دانید برندهای متنوعی که در زمینه‌ی تولید پارکت لمینت فعالیت دارند، بسیار شناخته شده هستند. هر کدام از این برندها دارای محصولات متنوع با ویژگی‌های خاص هستند. در واقع انتخاب یک کفپوش مناسب می‌تواند بر اساس تجربیات مشتریان از خرید پارکت از برندهای مختلف انجام شود. در واقع می‎‌توان به سایت‌های فروش پارکت مراجعه و نظریات مشتریان را مطالعه کرد. شاید این یکی از ویژگی‌های خرید آنلاین پارکت باشد. در هر صورت باید شرکت های تولیدکننده‌ی پارکت را با یکدیگر مقایسه و پوشش با کیفیت تر انتخاب شود. برند های خارجی از دیرباز به عنوان شرکت ‌های معتبر در زمینه‌ی تولید محصولات مختلف شناخته شده اند. اما تولیدات داخلی نیز امروزه با تولیدات خارجی از نظر کیفیت برابری می‌کنند. حتی طرح پارکت در این محصولات با یکدیگر مشابه است. از نظر دوام و عمر پارکت نیز می‌توان گفت تفاوتی بین نمونه داخلی و خارجی وجود ندارد. یکی از دلایل این امر، استفاده از تکنولوژی های روز برای تولید کفپوش است. در نتیجه محصولات تولید شده از نظر کیفیت با یکدیگر یکسان هستند. تنها تفاوت این کفپوش‌ها، در قیمت پارکت است. انتخاب رنگ و طرح پوشش کاملا سلیقه ای است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
1 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()