09104962527
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 28 تير 1400 در ساعت 7 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
نصب پارکت روی سرامیک

نصب پارکت روی سرامیک

پارکت به عنوان یک کف‌پوش چوبی پرفروش، شناخته شده است. از چوب طبیعی برای ساخت این چوب‌فرش، استفاده می‎‌شود. امروزه برای کف داخل ساختمان از متریال مختلفی استفاده می‌شود. پارکت ، سرامیک، موزاییک و موکت از کف‌پوش‌های ساختمانی هستند.

پوشش کف در گذشته بیشتر با استفاده از موزاییک و سرامیک انجام می‌شد. امکان نصب پارکت روی سرامیک و موزاییک نیز وجود دارد. درواقع با وجود سرامیک در زیر آن دیگر نیازی به زیرسازی نیست! پارکت را می‌توانید به راحتی روی این سطوح نصب کرد. اما به شرطی که سطوح ذکر شده دارای پستی و بلندی نباشند.

یکی از ویژگی‌های پارکت، استقامت بالای آن است. این کف‌پوش مقاوم به عنوان عایق گرما نیز کاربرد دارد. بنابراین در زمستان، سرما از کف نفوذ نخواهد کرد. اما در مورد سطوح سرامیک و موزاییک این‌گونه نیست. این سطوح در فصول سرد، بسیار سرد هستند. با خرید پارکت دیگر تا سال‌ها نیاز به تعویض آن نخواهید داشت. این کف‌پوش در برابر نفوذ رطوبت نیز مقاوم است.

 

پارکت

آیا روی سرامیک میشود پارکت کرد؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، امکان نصب پارکت روی سرامیک وجود دارد. استفاده از پارکت‌های چوبی فضای ساختمان را گرم‌تر جلوه می‌دهد. به طور کلی دکوراسیون چوبی، حس خوشایندی را منتقل می‌کنند.

پارکت یک جایگزین مناسب برای کف‌پوش‌های قدیمی محسوب می‌شود. سرامیک و موزاییک در اثر ضربه به سرعت آسیب می‌بینند.

سطح روی سرامیک مقاومت بالایی دارد. اما این سطح در اثر وارد شدن ضربه سنگین بسیار شکننده عمل می‌کند. اما در مورد کف‌پوش این موضوع صدق نمی‌کند. ممکن است تصور کنید برای نصب پارکت باید سرامیک‌ها را از کف جدا کنیم. خب این روش هزینه ‌زیادی را به شما تحمیل می‌کند.

شما می‌توانید بدون تخریب سرامیک، روی آن پارکت را نصب کنید. این کف‌پوش روی تمامی سطوح صاف قابل اجرا است. برای نصب پارکت باید زبانه‌های تایل را در تایل دیگر قفل کرد. فرایند نصب نیز با همین روش تا انتها انجام می‌شود. البته گاهی اوقات سطح سرامیک دارای ناهمواری‌ است. در این صورت باید سطح تخریب شود.

 

انواع پارکت

روش نصب پارکت 

سطح سرامیک تقریبا صاف است. بنابراین پارکت به خوبی روی آن اجرا می‌شود. نصب پارکت روی سطح ناصاف و دارای پستی و بلندی امکان‌پذیر نیست. در صورت داشتن پستی و بلندی، کلیک‌های پارکت در یکدیگر قفل نخواهند شد. در صورتی که نصب پارکت درست و کامل انجام نشود، در اثر گذشت زمان موجب ایجاد سر و صدا خواهد شد. حتی از درز بین تایل‌های چوبی ممکن است، رطوبت نفوذ کند.

سطح سرامیک معمولا صاف و یکنواخت است. به همین دلیل نصب پارکت روی سرامیک بسیار راحت است. با این روش دیگر نیازی به زیرسازی و پر کردن پستی و بلندی کف نخواهید داشت. نصب پارکت روی سرامیک بدون عملیات تخریب انجام می‌شود. در صورتی که سطح سرامیک کاملا صاف باشد، امکان نصب پارکت روی آن وجود دارد.

نصب انواع پارکت

کندن سرامیک و نصب پارکت

وجود اختلاف سطح در سرامیک موجب مشکلات زیادی در هنگام نصب پارکت می‌شود. به همین دلیل در صورت وجود این اختلاف سطح امکان نصب پارکت روی سرامیک وجود نخواهد داشت. تخریب و کندن سرامیک کاری بسیار دشوار زمان‌بر است.

به همین دلیل ممکن است مسئول پروژه به نحوی با آن موافقت نکند. البته در برخی از موارد، امکان بازسازی بخش‌های مختلف سرامیک وجود دارد. به هر حال باید یک سطح صاف و بدون پستی و بلندی زیر پارکت وجود داشته باشد.

قیمت پارکت با توجه به قیمت‌های روز در بازار تعیین می‌شود. پارکت ‌های ساخت چین، ترکیه و آلمان از نظر کیفیت در سطح مطلوبی قرار دارند. پارکت ارزان و ضد آب را باید از مراکز خرید معتبر، تهیه کنید. در هنگام خرید پارکت، به جنس و کیفیت آن دقت کنید. فروش پارکت در تهران و شهرستان‌ها به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی انجام می‌شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()